Vés enrere La diada de Sant Jordi a la UPF es reinventa amb noves activitats i la gravació del pòdcast Oye Polo

Xocolatada, roses solidàries, intercanvi de llibres i la gravació d’un dels formats de moda de Radio Primavera Sound, entre les propostes destacades

12.04.2024

Sant Jordi, a més de ser el dia d’una de les tradicions per excel·lència de la cultura catalana, és també el patró de la Universitat Pompeu Fabra. Enguany, a les habituals activitats al voltant de l’entrega dels premis dels Concursos de Sant Jordi, la UPF hi suma noves propostes culturals i solidàries obertes a tota la comunitat universitària. La majoria d’actes tindran lloc durant el matí del dimecres 24 d’abril —el dia 23 és festiu a la UPF—, al pati de l’edifici Jaume I del campus de la Ciutadella.

Web de Sant Jordi

La jornada començarà a partir de les 10 h amb diverses activitats que s’allargaran fins a les 14 h. D’entrada, hi haurà una xocolatada popular, en favor de la recerca en càncer infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu, i es podran recollir roses solidàries de la Fundació Arrels. Per totes dues activitats es podran fer donatius destinats a les entitats solidàries.

També durant el matí els membres de la iniciativa Flying Books regalaran llibres de segona mà que s’han estat recollint, i que encara es poden donar, als Punts d’Informació a l’Estudiant (PIE) dels tres campus de la UPF fins al 15 d’abril. Durant tot un trimestre aquests estudiants han impulsat un punt d'intercanvi de llibres i un taulell amb recomanacions de lectura que ha resultat tot un èxit.

A més d’això, durant les setmanes prèvies a Sant Jordi, a l’entrada de les biblioteques dels tres campus s’ha instal·lat un plafó de desitjos literaris. En aquest espai es pot peticionar llibres d’interès per la comunitat UPF que seran adquirits per la biblioteca de la Universitat. En paral·lel, la botiga Abacus del campus de la Ciutadella tindrà un espai dedicat als llibres escrits i traduïts per alumni de la UPF.

El pòdcast Oye Polo i l’entrega de premis, plats forts de la jornada

Més enllà de les activitats que s’allarguen durant tot el matí, les activitats estrella seran la gravació del pòdcast Oye Polo i l’entrega de premis dels Concursos de Sant Jordi.

A les 12 h, les humoristes Ana Polo i Maria Rovira (Oye Sherman), gravaran una nova entrega del pòdcast que fan a Radio Primavera Sound, obert al públic. Oye Polo és un pòdcast bimensual d’humor i “adoctrinament feminista” que, nascut el 2020, s’ha convertit en un dels formats de referència i més exitosos del podcàsting en català.

El pòdcast d’Ana Polo i Oye Sherman és un dels més exitosos del panorama català

A continuació, i també al pati de Jaume I, es farà l’acte de lliurament dels premis del Concursos de Sant Jordi, presentat per l’Aula de Teatre, i dotats amb fins a 400 €. Els premis de les nou categories (cartells, fotografia, il·lustració i còmic, entre d’altres) són oberts a la comunitat UPF i s’hi han presentat 219 candidatures.

Un taller pràctic inspirat en Brossa i Tàpies i contingut especial a les xarxes de la Pompeu

La tarda del dimecres està reservada a un taller especial que es durà a terme a la Sala de Reflexió d’Antoni Tàpies de Ciutadella. El taller Novel·la. Una Aproximació Pràctica al Llibre d’Artista, a càrrec d’Antònia del Río, aprofundirà en una selecció de documents i textos de Joan Brossa i litografies d’Antoni Tàpies amb l’objectiu de crear un propi llibre d’artista. Serà a les 15 h i les inscripcions són limitades.

El xup-xup per la celebració de Sant Jordi a la UPF, però, començarà abans i tot del dia 24. Durant els dies previs, les xarxes socials de la UPF publicaran contingut especial amb relació a la diada de la universitat. El periodista i col·laborador del ‘No ho sé’ de RAC1 Marc Simon ajudarà als estudiants dels tres campus a “cagar-se en l’amor romàntic” a ‘La Ploreria’, que es podrà veure al TikTok i l’Instagram de la UPF.

També els dies previs s'instal·larà a la Biblioteca l’exposició La volta al món en 80 llibres, també en format virtual. A partir del 150è aniversari de la publicació de La volta al món en vuitanta dies de Jules Verne, l’exposició presenta una vuitantena de llibres de vuitanta països diferents.

Per a més informació

Notícia publicada per: