Gener
Octubre
Novembre
Desembre

Vés enrere El Col·legi Sagrada Família representarà la UPF a la fase final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat

El centre barceloní va guanyar la fase local de la competició disputada al campus de la Ciutadella, amb la participació d'un total de 22 equips, i en què es va debatre sobre el tema "Internet ens fa més lliures?"
29.02.2016

L’equip del Col·legi Sagrada Família de Sant Andreu (Barcelona) es va proclamar el passat 26 de febrer guanyador de la fase local de la UPF corresponent a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, després d’imposar-se a la final a l’equip d’Aula Escola Europea.

Després d’aquesta victòria, el Col·legi Sagrada Família representarà la UPF en la Fase Final de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, en el marc de la Lliga de Debat Universitària, que tindrà lloc a la Universitat Politècnica de València, del 25 al 29 d’abril.

Víctor Camiña, Daniel Martorell, David Gómez, Nàdia Valls i Helena Chicointegrants de l’equip del Col·legi Sagrada Família van disputar una igualada final contra David Ariza, Conrad Cardona, Jordi Castellví, Mariona Latorre i Ada Melo, de l'Aula Escola Europea, en la qual els arguments a favor i en contra al voltant del tema “Internet ens fa més lliures?” es van succeir, amb un alt nivell dialèctic.

El jurat de la final va estar format per Mònica Figueras, vicerectora de Responsabilitat Social i Promoció de la UPF; Eulàlia Solé, suport a les relacions amb els estudiants i coordinadora de la Lliga de Debat de la UPF; Pablo Pareja, responsable de les relacions amb els estudiants a la UPF; Carles A. Foguet, politòleg, i Mario Fernández, exjugador professional de bàsquet.

El premi que s’emporten els dos equips finalistes és una trajeta de l’Òptica Univesitària valorada en 50 euros; i l’equip guanyador, a més, el coaching i la formació per part de la UPF per a la preparació de la participació a la fase final, amb la subvenció de la despesa del desplaçament i l’estada a València.

Aprendre noves competències sota un format d'enfrontament dialèctic

L’objectiu d’aquesta competició, adreçada a estudiants de quart d’ESO i de batxillerat de diferents centres docents, és fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, sota el format d’un enfrontament dialèctic, a partir d’un tema polèmic i d’actualitat.

L’activitat aporta un espai de formació en el qual els estudiants aprenen a parlar en públic, a desenvolupar competències, a fer equip i a saber defensar un tema, tant a favor com en contra, utilitzant el català com a llengua vehicular.

Un total de 22 centres de secundària s'han adscrit enguany a la UPF per participar en aquesta fase local de la competició, que ha transcorregut els dies 25 i 26 de febrer al campus de la Ciutadella de la Universitat.

Es tracta de l’Aula Escola Europea, el Col·legi Pare Manyanet (Les Corts), el Col·legi Sagrada Família, Daina-Isard SCCL, Ecole Bon Soleil, Escola Betània-Patmos, Escola PALCAM, Escola Pia de Calella, Escola Sant Gregori, Escola Virolai, Fundació Jesuïtes Educació – Sant Ignasi, IES Ramon Turró i Darder, Institut Ernest Lluch, Institut Castellbisbal, Institut El Cairat, Institut Nicolau Copèrnic, Institut Salvador Espriu, Institut Torre de Malla, Institut Vallès, St. Peter’s School i Taller Ginebró.