Vés enrere La Biblioteca de la UPF incorporarà el fons bibliogràfic del CIDOB

La Biblioteca de la UPF incorporarà el fons bibliogràfic del CIDOB

La signatura avui d'un contracte de comodat entre ambdues institucions farà possible aquesta cessió, que inclou monografies i publicacions en sèrie que versen sobre relacions internacionals i desenvolupament.
01.10.2014

D'esquerra a dreta: Jaume Casals i Carles A. GasòlibaLa Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra ampliarà el seu patrimoni bibliogràfic amb la incorporació del fons de la Biblioteca Centre for International Affairs (CIDOB), un procés que ha estat certificat aquest matí al Rectorat de la Universitat amb la signatura d'un contracte de comodat.

El fons del CIDOB, un centre capdavanter i de referència en l'estudi de les temàtiques reflectides en la seva Biblioteca, consta inicialment de prop de 14.000 monografies i 1.000 publicacions periòdiques, que versen sobre relacions internacionals, desenvolupament, dret i organismes internacionals, política i temàtiques afins, de gran valor per a la docència, l'estudi i la recerca.

A més, inclou un conjunt d'uns 12.500 documents, aproximadament, de molt variada tipologia (números solts de publicacions en sèrie, informes, fulletons, actes de congressos, working papers...).

El contracte de comodat, amb una vigència de vint anys (prorrogables), ha estat signat per Jaume Casals, rector de la UPF, i Carles A. Gasòliba, president del CIDOB. Han assistit a l'acte de signatura, per part de la UPF, Mercè Cabo, vicegerent de l'àrea de Serveis, Tecnologia i Recursos d'Informació; Montserrat Espinós i Xavier Brunet, directora de la Biblioteca i cap de la Unitat temàtica de ciències socials i humanitats, respectivament, i Jacint Jordana, director de l'IBEI, centre vinculat a la Universitat. Per part del CIDOB, hi han estat presents Jordi Bacaria, director, i Anna Estrada, coordinadora executiva.

En el decurs de l'acte, Jaume Casals ha fet una valoració molt positiva de la incorporació de la Biblioteca del CIDOB a la UPF: "Serà una gran aportació per a les tasques de recerca i per a la vida universitària en general, i encara donarà més pes a la Biblioteca de la Pompeu Fabra com a gran instrument de difusió de la institució", ha afirmat. De la seva banda, Carles A. Gasòliba, també s'ha mostrat satisfet: "Creiem que és una bona solució, ja que tenim la seguretat que el fons estarà en bones mans i que se'n podrà treure profit", ha assegurat.

Un procés d'incorporació laboriós Foto de grup dels assistents a l'acte de signatura

En virtut del contracte de comodat signat avui, les dues parts acorden que es duran a terme un conjunt de tasques, recollides en el "Projecte tècnic per a la integració de la Biblioteca del CIDOB a la Biblioteca de la UPF", i que són les següents: identificació i separació dels ítems, expurgació dels duplicats i documents sense interès, el tractament tècnic i la catalogació, el tractament físic, i el trasllat del fons.

Des del mes de febrer d'enguany, personal d'ambdues institucions ja ha estat treballant en el traspàs i el tractament de les publicacions en sèrie, i a partir d'ara, es començarà amb les monografies, que és la part que té més valor d'actualitat per a la comunitat universitària.

La UPF es farà responsable de l'administració, la gestió i la cura del fons cedit del CIDOB, així com de posar-lo a disposició dels usuaris en totes les seves modalitats, sempre deixant constància de la informació "Cessió del CIDOB", i indicant en tots documents la seva procedència.