Atrás Prop de 1.200 graduats pertanyents a la vintena promoció celebren l'acabament dels seus estudis

A l'acte acadèmic de graduació, que va tenir lloc el 30 de novembre al pati de l'edifici Roger de Llúria, s'hi van afegir enguany estudiants de tretze titulacions de grau adaptades a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior.
29.11.2013

Una graduada rebent el diploma de mans del rector CasalsDesprés que el curs passat es gradués la primera promoció d'estudiants pertanyents a cinc titulacions adaptades a l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior, enguany van ser tretze graus més amb aquesta característica que es van sumar a l'acte acadèmic de graduació, que va tenir lloc el dissabte 30 de novembre, al llarg de tot el dia, al pati de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella.

Els protagonistes de la jornada van ser els prop de 1.200 graduats de la promoció 2013 (entre estudiants de graus, llicenciatures, diplomatures i enginyeries), la vintena promoció des de la creació de la Universitat, que acompanyats pels seus familiars i amics, van rebre el diploma acreditatiu de l'acabament dels seus estudis, repartits en quatre sessions diferents (11.00, 13.00, 17.00 i 20.00 hores). El conjunt de la promoció 2013 de la UPF està format per 1.721 graduats

El rector Jaume Casals adreçant-se als graduatsL' acte acadèmic de graduació, que va ser retransmès en directe per la web de la UPF i que es va poder seguir pel Twitter (s'hi va poder participar amb el hashtag #graduacio13UPF), s'organitza amb la col·laboració del Consell Social de la Universitat. Les sessions de tarda i vespre es van poder seguir per la pantalla de l'auditori del campus de la Ciutadella, habilitada per acollir el gran nombre de peticions d'assistència.

Les primeres promocions Bolonya que enguany es van afegir a l'acte corresponen als graus en Ciències Polítiques, Llengües Aplicades, Periodisme, Relacions Laborals, Dret, Criminologia i Polítiques Públiques de Prevenció, Ciències Empresarials-Management, Economia, ADE, International Business Economics, i les enginyeries de Sistemes Audiovisuals, en Telemàtica i en Informàtica.

El programa de cada sessió va constar de les parts següents: presentació de l'acte; projecció d'un vídeo commemoratiu; lliçó de graduació; interpretació a càrrec del Cor de la UPF; lliurament dels premis extraordinaris de fi d'estudis i dels diplomes commemoratius de la graduació; parlaments d'un antic alumne de la UPF; de Núria Basi, presidenta del Consell Social i del rector Jaume Casals, i clausura per part del Cor, amb la popular universitària Gaudeamus Igitur.

Docents i antics alumnes de la UPF participen a les quatre sessions de l'acte

Graduats escoltant un dels parlamentsLes lliçons de graduació, impartides per professors de la UPF, van ser les següents: "Heu complert, ja sou lliures", a càrrec de Xavier Serra (Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions), a la sessió del matí; "La comunitat cultural", per Jordi Balló (Departament de Comunicació), al migdia; "L'excel·lència, per fer què?", per Josep Fargas (Departament de Dret), a la tarda; i finalment, a la sessió de nit, "Inside Job: lecciones para jóvenes graduados", a càrrec de José García Montalvo (Departament d'Economia i Empresa).

Pel que fa als conductors de les quatre sessions, van ser periodistes vinculats amb la Universitat, ja sigui com a docents o antics alumnes. Es tracta, respectivament, de Lluís Caelles, Txell Bonet, Imma Amadeo i Marta Vives

Durant tota la jornada, el pati de l'edifici Jaume I es va convertir en l'espai Alumni UPF, un espai de trobada per compartir una estona amb companys i familiars, que en aquesta ocasió va comptar amb la col·laboració del RACC. Així, va acollir un photocall per poder tenir un record del dia de la graduació, i també s'hi va ubicar una parada de venda de productes de marxandatge amb la nova marca de la UPF.