Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere Per què el cargol aeri de Leonardo da Vinci no va aconseguir volar?

Per què el cargol aeri de Leonardo da Vinci no va aconseguir volar?

Aquesta és la pregunta que ha volgut respondre el treball fet per Marcel Pozo i Pla, estudiant de batxillerat de l'Escola IPSI de Barcelona, guanyador del VIII Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada de l'ESUP.
31.03.2014

Foto de grup dels premiats i càrrecs acadèmics i institucionals" Per què no va volar el cargol aeri de Leonardo da Vinci?", és el títol del treball fet per Marcel Pozo i Pla, estudiant de l'Escola IPSI de Barcelona, guanyador del VIII Premi UPF de Treball de Recerca en Enginyeria i Matemàtica Aplicada, convocat per l'Escola Superior Politècnica (ESUP).

El premi, que té l'objectiu de potenciar l'interès de l'alumnat de secundària en aquestes àrees, es va lliurar el passat 28 de març al migdia a l'auditori del campus del Poblenou de la UPF. Enguany s'han presentat un total de 81 treballs, dels quals 61 van quedar finalistes (mentre que l'any passat, se'n van rebre 61 i 36 van passar a la final).

L'acte de lliurament dels premis va estar presidit per Pelegrí Viader, secretari general de la Universitat, i va comptar amb la presència d' Enric Peig, director de l'ESUP, i d' Emilia Gómez i Jaume Barceló, coordinadors docents dels graus en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals i en Enginyeria Telemàtica, de l'ESUP respectivament. En el decurs de l'acte, Miguel Ángel A. González, investigador ICREA del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, va pronunciar la conferència "Pacientes digitales y cirujanos robóticos".

Marcel Pozo obté un premi 500 euros i una rebaixa del 50% de la matrícula en cas que estudiï algun dels graus oferts per l'ESUP. En el seu treball, tracta d'explicar perquè el cargol aeri de Leonardo da Vinci no va aconseguir el seu objectiu, i si aconseguiria volar avui en dia, tenint en compte la tecnologia actual. Per fer-lo, ha buscat els defectes del model a partir de la seva anàlisi, amb l'ajuda de comparatives i experimentacions en maquetes.

Segon premi i accèssits

El jurat, presidit per Enric Peig i format per vuit professors més de l'ESUP, va decidir que el segon premi recaigués en Aniket Mavlankar, del Col·legi Immaculada Concepció de Lloret de Mar, amb el treball "Jo, robot". L'obra, que intenta mostrar la influència de la robòtica en la societat i la seva importància en la vida quotidiana, se centra en la construcció d'un robot en forma de cotxe i amb la capacitat de seguir camins marcats de forma autònoma i independent.

Dos accèssits van completar el llistat de premiats: Maria Corral Fernández, estudiant de l'Institut Samuel Gili y Gaya, de Lleida, amb "El poder cerebral de la música. Relacions entre les adaptacions cerebrals dels músics i les habilitats cognitives"; i Josep Marín Llaó, de l'Institut de Deltebre (Baix Ebre), amb "La realitat augmentada: una experiència real al Delta de l'Ebre".

El segon premi estava dotat amb 250 euros i una rebaixa del 50% de la matrícula es cas d'estudiar algun dels graus de l'ESUP, un descompte del qual també podran gaudir els dos accèssits.