Vés enrere El campus del Poblenou acull per primer cop l'acte de graduació de màsters i doctorats

La lliçó de cloenda de l'acte, que es va celebrar el 4 de juliol al vespre a la plaça Gutenberg, va anar a càrrec de l'escriptor i periodista mexicà Juan Villoro, que aquest curs ha impartit docència a la UPF com a professor convidat.
04.07.2012

Una graduada rebent el diploma de mans del rector Josep Joan MoresoProp de  800 persones, entre graduats de màsters i nous doctors i els seus familiars i acompanyats, van participar a l'Acte Academic de Graduació de màsters oficials i doctorats 2012. Més de 300 graduats, pertanyents a 51 països diferents, van pujar a l'escenari per recollir el seu diploma.

L'acte, que va tenir lloc ahir dimecres 4 de juliol a les 20.30 hores, va ser conduït per Txell Bonet, periodista i antiga alumna de la Universitat Pompeu Fabra.

Josep Joan Moreso, rector de la UPF, va presidir la cerimònia, acompanyat a la taula presidencial per Núria Basi, presidenta del Consell Social de la Universitat; Olga Valverde, vicerectora de Postgrau i Doctorat, i Josep Fargas, secretari general.

Per primera vegada, l'escenari de la cerimònia va ser la plaça Gutenberg del campus del Poblenou, un espai a l'aire lliure amb més capacitat que l'auditori del campus de la Ciutadella, on se celebrava fins ara.

Una graduada després de rebre el diplomaL'acte, que va poder seguir en directe a través de la web i del Twitter de la Universitat (amb el hashtag #graduacioUPF12), va incloure diferents intervencions del Cor de la UPF.

Enguany la lliçó de cloenda, amb el títol "La creación literaria en la universidad", va anar a càrrec de l'escriptor i periodista mexicà Juan Villoro, que aquest curs ha estat el primer convidat del programa "Distinguished Visiting Professors", cofinançat pel Banco Santander.

Concretament, Juan Villoro va impartir diverses classes i seminaris durant el passat mes d'abril en el Màster en Creació Literària sobre el gènere del conte. Es tracta d'un autor internacionalment reconegut en tots els gèneres que ha treballat (com ara contes, novel·les, assajos, còmics, literatura infantil o cançons de rock)  i que a nivell acadèmic, ha estat professor de la UNAM, a més de professor visitant a les universitats de Yale, Boston i Princeton, entre d'altres.

Juan Villoro impartint la lliçó de comiatDesprés de les paraules de l'escriptor mexicà, es va procedir al lliurament de diplomes commemoratius als nous doctors i graduats, al qual va seguir un parlament d'una graduada, en nom i representació de la promoció 2012, i el parlament de cloenda, a càrrec de Josep Joan Moreso.

El rector, després de felicitar els graduats per l'obtenció dels seus màsters i doctorats, va reivindicar la recuperació del projecte europeu, arrelat en el saber, com a motor per sortir de la crisi en la qual estem immersos des de fa uns anys.

Respecte al ponent, Josep Joan Moreso el va posar com a exemple d'aquest esperit basat en el saber i el coneixement: "A la Pompeu Fabra aspirem a que els nostres màsters i doctors tinguin l'esperit de Juan Villoro. La seva curiositat insaciable, el seu amor a la bellesa, la seva tenacitat, el seu optimisme de la voluntat. Expressa molt bé la Universitat que aspirem a ser, que ja anem sent."

> Parlament del rector Josep Joan Moreso

Un grup de graduats i graduades fent-se una fotoLa interpretació de la cançó popular universitària "Gaudeamus igitur" per part del Cor, i una copa de cava oferta per UPF Alumni, van posar el punt i final a aquesta vetllada tan especial.