Vés enrere Mor el professor Josep R. Llobera Plana

Mor el professor Josep R. Llobera Plana

Eminent antropòleg social i professor visitant del Departament d'Humanitats (1996-2004), va ser catedràtic d'Antropologia en el University College de Londres.
12.12.2010

lloberaD'origen català, Josep R. Llobera va néixer a l'Havana (Cuba) el 1939. Delicat de salut,  va morir el passat 4 de desembre a Londres. Com a destacat antropòleg social  va ser  professor visitant del Departament d'Humanitats (1996-2004) i catedràtic d'Antropologia en el University College de Londres.

Va cursar estudis d'economia i filosofia a la Universitat de Barcelona. Resident a Anglaterra des de 1969, es va llicenciar (1971) i doctorar (1978) en antropologia social per la Universitat de Londres. En el decurs de la seva carrera professional fins al 1996 va ser professor d'antropologia i sociologia al Goldsmiths College de Londres, a més de haver estat professor a les universitats de Hull i Sheffield al Regne Unit.

El seu llegat inclou nombrosos llibres i articles en català, castellà i anglès, com ara Camins discordants (1989), La identitat de l'antropologia (1999), Manual de Antropología Social (1999), Foundations of National Identity (2004), entre d'altres. En els darrers quinze anys Llobera ha treballat insistentment en els arrels del nacionalisme modern a l'Europa Medieval, en l'anàlisi dels factors estructurals de la modernitat que han condicionat el desenvolupament del nacionalisme a l'Europa occidental. El seu darrer llibre ha estat la novel·la Reminiscences of a Distant Past (2006).