Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere La UPF, la UAB i TV3 posen en marxa el Màster en Innovació i Qualitat Televisives

04.03.2006

La Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) engeguen el Màster en Innovació i Qualitat Televisives de TV3, el primer màster públic oficial sobre continguts audiovisuals que s'ajusta plenament als requeriments de l'Espai Europeu d'Educació Superior.

El nou màster, que compta amb la col·laboració de l' Obra Social "la Caixa", és d'especialització professional, i suposa un exemple de cooperació entre el món universitari i empresarial. Es començarà a impartir a preu públic (per determinar, entre els 800 i els 1.200 euros) el proper curs 2006-2007, amb inscripcions obertes a mitjan mes de maig. La direcció anirà a càrrec d' Eduard Boet, professor del Departament de Periodisme i de Comunicació Audiovisual de la UPF i professional de TV3.

La presentació pública del màster ha tingut lloc avui al migdia al Palau de la Música Catalana, amb l'assistència de Manel Balcells, conseller d'Universitats, Recerca i Societat de la Informació (DURSI); Josep Joan Moreso, rector de la UPF; Lluís Ferrer, rector de la UAB; Joan Majó, director general de la CCRTV; Francesc Escribano, director de TVC; Josep Francesc de Conrado, director general de la Fundació "la Caixa" i director executiu de l'Obra Social, i Eduard Boet, director del màster.

Una formació innovadora i especialitzada

El Màster en Innovació i Qualitat Televisives de TV3 té com a principal objectiu la formació de professionals amb un alt nivell de coneixement del mitjà televisiu i de les seves principals funcions, preparats per ser competents pel que fa als nous entorns tecnològics i les aplicacions a la televisió.

Aquests estudis, que volen ser una continuïtat respecte al contingut sobre televisió de les actuals llicenciatures (o futurs graus), proporcionaran uns coneixements molt especialitzats en algunes de les principals funcions del mitjà, com ara l'elaboració de productes informatius i documentals, la creació de guions, la producció o la realització. Posaran èmfasi en l'anàlisi de noves tendències i formats, i en l'aprofundiment de models de televisió i programes que destaquin per la seva qualitat.

La docència del màster serà impartida per alguns dels professionals més destacats de TVC, així com per professors de reconeguda trajectòria en la docència i en la recerca de la UPF i de la UAB, i comptarà amb la col·laboració d'experts de diferents països. Es combinarà de forma harmònica amb la realització de pràctiques en diferents programes i departaments de TVC.

El nombre de places d'aquesta primera edició és de 30 alumnes, que hauran de ser llicenciats en Ciències de la Informació (Periodisme, Comunicació Audiovisual o Publicitat). Les classes teòriques i pràctiques es realitzaran a les instal·lacions de TV3, la UPF i la UAB.

Els estudis s'estructuraran en tres parts: un mòdul comú, que donarà a conèixer les tendències i models nacionals i internacionals contemporanis; un mòdul especialitzat (a triar entre "Formats de programes basats en la realitat" i "Formats de programes de ficció"), i un projecte final, amb la intenció de ser un exercici de creativitat i una pràctica de producció de continguts