Vés enrere M. Teresa Cabré ha estat investida doctora honoris causa per la Universidad Ricardo Palma de Lima

04.04.2006

La catedràtica de Lingüística Aplicada de la UPF, M. Teresa Cabré Castellví, va ser investida doctora honoris causa per la Universidad Ricardo Palma de Lima (Perú) en reconeixement dels seus mèrits docents i de recerca, en un acte celebrat el passat 28 de març al paranimf d'aquesta universitat.

M. Teresa Cabré està realitzant, convidada per diverses institucions del país, una estada al Perú amb la finalitat d'impartir cursos de terminologia i discurs especialitzat. Aquestes institucions han volgut aprofitar la seva estada per celebrar una sèrie d'actes en reconeixement de la tasca de dinamització que està impulsant des de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada ( IULA), amb l'objectiu d'establir relacions de recerca i d'intercanvi amb institucions llatinoamericanes que disposen de grups de recerca i de programes de formació en lèxic, terminologia, lexicografia, anàlisi del discurs especialitzat, neologia i altres branques de la lingüística aplicada.

Fruit d'aquesta acció dinamitzadora han estat els nombrosos convenis d'intercanvi signats entre la UPF i diverses universitats llatinoamericanes, la recepció d'un elevat nombre d' estudiants llatinoamericans en el programa de doctorat i màster en Ciències del Llenguatge i Lingüística Aplicada de l'IULA, i la constitució de diverses xarxes internacionals de recerca en terminologia i neologia.

A més del doctorat Honoris Causa, M. Teresa Cabré ha rebut dues distincions més. D'una banda, ha estat nomenada professora honorària de la Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ) de Lima, per la seva tasca formativa en terminologia i neologia, i per l'impuls de programes de formació en aquestes matèries en diversos països. D'altra banda, el Colegio de Traductores del Perú l'ha nomenada membre d'honor, per la seva implicació en la formació de traductors especialitzats en l'àmbit de la terminologia, la neologia i la tecnologia vinculada.