Vés enrere La catedràtica Louise McNally, premiada amb el Humboldt Research Award per la seva carrera investigadora

Un premi que fomenta la cooperació científica internacional. La seva especialitat científica és l'estudi de la semàntica del llenguatge natural i és membre del Grup de Recerca en Lingüística Formal del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge.

01.03.2018

La catedràtica Louise McNally Seifert ha rebut el premi Humboldt Research Award que atorga la Fundació Alexander von Humboldt de Berlín (Alemanya). Aquest guardó es concedeix en reconeixement a tota la seva carrera investigadora alhora que fomenta la cooperació científica internacional, per la qual cosa la professora McNally participarà en projectes de recerca de la seva pròpia elecció en cooperació amb col·legues experts d’Alemanya. El premi inclou fer una estada de 6 a 12 mesos a una universitat alemanya, en aquest cas la Universitat Humboldt.

L’especialitat científica de la professora McNally és l'estudi de la semàntica del llenguatge natural i com ella mateixa explica “Per "llenguatge natural" s'entén les llengües que parlem els éssers humans, tant orals com de signes. Han evolucionat orgànicament entre tots els parlants i això té una conseqüència en què normalment no hi pensem: el que trobem en una gramàtica descriptiva és només una aproximació abstracta al que hi ha de comú en el comportament lingüístic coordinat de tothom”.

Louise McNally, nascuda als Estats Units l'any 1965, es va doctorar en Lingüística per la Universitat de Califòrnia a Santa Cruz (1992). Abans d'incorporar-se a la UPF l'any 1995, va treballar a la Universitat d'Indiana, a la Universitat Estatal d'Ohio i a la Universitat de Califòrnia a San Diego. Des del 1995 ha exercit coma docent i investigadora a la UPF i ara és catedràtica de Lingüística del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge (DTCL) (2008) i és membre del Grup de Recerca en Lingüística Formal (GLIF). Ha estat vicerectora de Recerca, vicerectora per a l’Organització i el Projecte Acadèmic de la Universitat (2015-2017) i vicerectora de Professorat (2011-2015). Ha estat distingida amb el premi ICREA Acadèmia el 2008 i el 2013.

El 2015 va ser elegida per al període 2016-2019, membre de l’Electorate Nominating Committee de l’AAAS, dins la secció “Linguistics and Language Science” de l’American Association for the Advancement of Science (AAAS), la societat científica més gran del món, per al període 2016-2019. Dirigeix i participa en nombrosos projectes de recerca i és autora d’articles i treballs publicats de la seva especialitat.