Vés enrere La UPF i el Santander impulsen la internacionalització dels graus i la millora dels serveis als estudiants

Estudiants del grau en Bioinformàtica que van aconseguir una beca talent o d'excel·lència del Santander han rebut avui les credencials que certifiquen la seva condició.
30.11.2017

Vuit estudiants del grau en Bioinformàtica becats pel Banc Santander han rebut avui les credencials que certifiquen la seva condició en un acte que ha servit per mostrar el suport de la institució a la Universitat. Es tracta de les beques talent i excel·lència que premien estudiants amb bons expedients acadèmics. Aquests ajuts també incentiven la captació internacional d'estudiants de grau, un dels principals objectius de la Universitat, com ja va quedar plasmat en l'últim conveni subscrit entre Santander Universidades i la UPF.

L'acte de lliurament de les credencials ha estat presidit per Luís Herrero, director territorial de Catalunya en el Banc Santander, i per Jaume Casals, rector de la UPF. Herrero ha destacat que al banc se senten molt orgullosos d'un programa de beques que "forma part del compromís que, des de fa ja 20 anys, mantenim a través de Santander Universitats amb la societat, l'educació i la investigació, convençuts del paper decisiu que la universitat exerceix en les societats modernes "i, a més de felicitar els alumnes pels seus mèrits i el seu esforç, els ha animat" a continuar treballant amb la mateixa intensitat en el futur ia aprofitar al màxim l'oportunitat que teniu de gaudir de la vostra estada a la Universitat Pompeu Fabra ". Per la seva banda, Casals ha agraït el suport rebut ja que "és difícil trobar una institució que participi d'aquesta manera amb la Universitat, ens ha ajudat i ens ha fet prosperar com a institució".

A l'acte també han assistit, per part del Santander, Susana García Espinel, directora de Santander Universidades i Universia Espanya; Alfredo Albáizar, director de Relacions Institucionals de Santander Universidades, i José María García dels Rius, director de la zona de Santander Universidades. Per part de la UPF, han assistit Jaume Badia, gerent de la Universitat; Pablo Pareja, vicerector de projectes d'acollida, participació i acompanyament d'estudiants; Isabel Valverde, vicerectora de projectes per a la internacionalització; Coro Pozuelo, vicegerent de l'àrea de Docència; Josep Jofre, vicegerent de l'àrea de Recerca i Economia; Àngels Ingla, cap del Gabinet del Rectorat; Nacho Dualde, gerent d'ESCI-UPF; Anaís Tarragó, directora de la Fundació UPF; Mònica de Forn, cap de la Unitat d'Innovació, i Sara López, cap del Servei de Relacions Internacionals.

A més d'aquestes beques, l'acord amb el Santander preveu la dotació de més d'un centenar d'ajudes per a estudiants i investigadors de la UPF en diferents àmbits.

Es tracta d'ajudes que serveixen per fomentar la mobilitat internacional en centres de referència a través dels programes Aurora Bertrana i Beques Iberoamèrica. També es dóna suport, mitjançant el programa de beques Global, estudiants amb pocs recursos econòmics que volen accedir a la Universitat. Finalment, a través de les Beques Santander de Pràctiques en Pimes es facilita la inserció laboral dels estudiants i graduats de la UPF.

La UPF i el Santander, més 15 anys de col·laboració

La trobada s'emmarca en l'acord de col·laboració entre Banc Santander i la UPF, a través de Santander Universitats, que té per objectiu millorar els serveis adreçats als diferents col·lectius de la comunitat universitària.

A més dels programes de beques ja esmentats, a través de Santander Universidades, el banc dóna suport des de l'any 2000 a la UPF en iniciatives per fomentar la investigació i la relació amb l'entorn empresarial com la posada en marxa de la start-up UPF Ventures per posar en valor i fomentar la transferència de resultats de la recerca que es fa a la Universitat, la promoció de l'emprenedoria universitari amb el Programa Explorer, Joves amb Idees, o la Càtedra Santander - UPF de Finances per fomentar la docència i la recerca en aquest camp.

Banco Santander, a través de Santander Universitats, és l'empresa privada que més inverteix en educació al món (informe Varkey / UNESCO / Fortune 500) i manté més de 1.100 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de 21 països.