Vés enrere La col·lecció Aldea Global rep el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica

La col·lecció Aldea Global rep el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica

La col·lecció especialitzada en comunicació social i coeditada per la UPF ha rebut aquesta distinció, promoguda per la Unió d’Editorials Universitàries Espanyoles, en reconeixement a la seva qualitat científica i editorial.

20.10.2017

Aldea Global, una col·lecció coeditada per les universitats Pompeu Fabra, Autònoma de Barcelona, València i Jaume I de Castelló, ha estat distingida amb el Segell de Qualitat en Edició Acadèmica - Academic Publishing Quality (CEA-APQ), que vol promoure i estimular la qualitat en l’edició acadèmica.

Aquest segell, que reconeix la qualitat científica i editorial de les col·leccions que el reben, està promogut per la Unió d'Editorials Universitàries Espanyoles (UNE) i avalat per l'Organisme Autònom de l'Agència Nacional d'Avaluació de la Qualitat i Acreditació (ANECA) i la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia (FECYT).

Per part de la UPF, Jordi Balló, professor del Departament de Comunicació, forma part del consell de direcció (direcció científica) de la col·lecció. El proper llibre del catàleg (el número 37) que publicarà Aldea Global, el primer que incorporarà el segell de qualitat, serà “Figuras del còmic. Forma, tiempo y  narración secuencial”, escrit per Iván Pintor Iranzo, professor del Departament de Comunicació de la Universitat.

Aldea Global, que es va iniciar l’any 1998, té un enfocament ampli i multidisciplinari que engloba temes de periodisme, comunicació audiovisual i publicitat, relacions públiques i documentació, així com d’altres disciplines de les ciències socials i les humanitats relacionades amb la comunicació social.

Un segell per identificar la qualitat en l’àmbit de l’edició universitària

L’acte de lliurament dels certificats del segell de qualitat va tenir lloc el passat 5 d’octubre a la seu de l’ANECA de Madrid, amb la participació de José Arnáez Vadillo, director de l’ANECA; Ana Isabel González, presidenta de la UNE; José Ignacio Fernández Vera, director de la FECYT, i Luís Pastor, responsable de Relacions Institucionals de la UNE.

L’objectiu del segell CEA-APQ és reconèixer les millors pràctiques dins de l’edició universitària espanyola i convertir-se en un signe distintiu que, tant les agències d’avaluació de l’activitat investigadora com la comunitat acadèmica i científica, puguin identificar fàcilment.

En aquesta primera convocatòria, han estat 29 col·leccions en total les que han obtingut el segell, un cop superats favorablement els requisits de qualitat informativa, política editorial, processos editorials, reputació i prestigi exigits. La vigència d’aquesta acreditació serà de tres anys, a comptar des de la resolució, que en es va fer pública el 27 de juliol del 2017.