Gener
Setembre
Novembre
Desembre

Vés enrere Debats UPF Món se centra en la influència de la Xina i dels països emergents

Debats UPF Món se centra en la influència de la Xina i dels països emergents

La nova sessió del cicle, que va tenir lloc el 7 de juliol, va comptar com a conferenciant convidat amb Eugeni Bregolat, ambaixador d'Espanya a la Xina, i amb els professors de la UPF José García Montalvo i Manel Ollé com a ponents amfitrions.
07.07.2011

Eugeni Bregolat durant la seva ponència"La influència i el poder de la Xina i dels països emergents" és el lema sota el qual es va presentar la segona sessió de Debats UPF Món, un cicle de conferències i debats organitzats pel Consell Social de la Universitat Pompeu Fabra, amb l'objectiu de reflexionar sobre els grans reptes del nostre temps sota l'atenta mirada dels seus protagonistes.

La sessió va tenir lloc ahir,  7 de juliol, a les 19.00 hores, a l'auditori del campus de la Ciutadella, i va comptar amb la participació de tres destacades personalitats per treure el màxim profit a aquesta trobada: Eugeni Bregolat, ambaixador d'Espanya a la Xina, com a conferenciant convidat; i dos professors de la UPF com a ponents amfitrions: José García Montalvo, economista, i Manel Ollé, sinòleg.

Carles Castells, president de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la UPF, va inaugurar la sessió, i seguidament, es van encadenar les intervencions dels tres ponents. Un cop finalitzades les ponències, va començar un debat amb el públic assistent. Milagros Pérez Oliva, periodista i presidenta de la Comissió de Promoció del Consell Social de la UPF, va ser l'encarregada tant de presentar els ponents com de moderar el debat.

Finalment, Josep Joan Moreso rector de la UPF, va cloure la sessió, oberta als membres de la comunitat universitària i a la ciutadania en general, i que serà retransmesa en directe per Internet des de la mateixa pàgina web del Consell Social.

Breu nota biogràfica dels ponents

D'esquerra a dreta: Eugeni Bregolat, José García Montalvo, Manel Ollé i Milagros Pérez OlivaEugeni Bregolat Obiols (La Seu d'Urgell, 1943) és llicenciat en Dret i va ingressar a la carrera diplomàtica l'any 1971. Set anys més tard, va ser nomenat director d'Estudis en el Gabinet del President del govern espanyol. Ha estat ambaixador d'Espanya a Indonèsia, Canadà, Rússia, Andorra i Xina, en aquest darrer país en tres períodes diferents: del 1986 al 1991, del 1999 al 2003, i des de gener del 2011 fins a l'actualitat.

Articulista habitual al diari La Vanguardia, Eugeni Bregolat ha ocupat també els llocs d'ambaixador en missió especial per a la Política Exterior i de Seguretat Comuna (1997) i ambaixador en missió especial del Fòrum Universal de les Cultures de Barcelona (2004).

José García-Montalvo (València, 1964), catedràtic d'Economia Aplicada de la UPF, es va doctorar en Economia per la Universitat de Harvard (EUA) l'any 1993. És director del Centre d'Investigació de les Economies de la Mediterrània (CREMed), i consultor del Banc Mundial, de la Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i del Banc Interamericà per al Desenvolupament.

Des de l'any 2000 és professor del Departament d'Economia i Empresa de la UPF, dins del qual ha ocupat el càrrec de director (2007-2010). Investigador de l'institut Valencìà d'Investigacions Econòmiques (IVIE), la seva recerca se centra en el mercat de l'habitatge i les polítiques públiques, la transició dels joves del sistema educatiu al món laboral, la polarització social, el conflicte i desenvolupament econòmic, l'avaluació del sistema educatiu, l'economia experimental i l'econometria.

Manel Ollé Rodríguez (Barcelona, 1962) és professor titular del Departament d'Humanitats de la UPF i imparteix docència d'Història de l'Extrem Orient a la Facultat d'Humanitats. Doctor en Història per la UPF (1999) i investigador de l'Escola d'Estudis de l'Àsia Oriental de la Universitat, les seves principals línies de recerca se centren en dos camps diferents: en l'àmbit de la Història, estudia les relacions, durant l'època moderna, entre la Xina i el sud-est asiàtic, i en aquesta mateixa regió, entre la Xina i els europeus; i en el camp de la cultura contemporània xinesa, se centra en les transformacions pel que fa a la literatura i el cinema, Internet i la cultura urbana jove. És director del màster en Estudis Xinesos de la UPF i autor de diverses obres relacionades amb l'Extrem Orient, com ara Made in China. El despertar social, político y cultural de la China contemporánea (Destino, 2005).

Una iniciativa per fomentar el progrés social

Aspecte que oferia l'auditori durant la sessióEls Debats UPF Món, que en la seva primera edició van tractar sobre lideratge i excel·lència en temps de màxima competència (amb el xef Ferran Adrià com a conferenciant convidat) estan plantejats amb la voluntat de fer sorgir noves idees i nous lideratges en el debat internacional, en un marc de participació conjunta de la societat i la universitat catalana.

Els protagonistes són, d'una banda, les personalitats socials i els líders d'opinió mundial, com a conferenciants convidats, i de l'altra, els professors i investigadors de prestigi internacional de la UPF, que hi participen com a amfitrions i ponents de les diverses disciplines acadèmiques.

Amb aquesta iniciativa, la UPF fa palès el seu compromís amb el servei al progrés i al desenvolupament social. I ho fa amb la col·laboració decidida del seu Consell Social, l'òrgan que hi representa els interessos de la societat catalana, i que té com a objectius la millora contínua de la qualitat, la innovació i el prestigi internacional dels seus ensenyaments, la recerca i la transferència de coneixement.