Vés enrere Telefónica i la UPF renoven la Càtedra d'Innovació Social en Educació

Telefónica i la UPF renoven la Càtedra d'Innovació Social en Educació

S'ha convertit en un referent en aquest àmbit per la seva investigació sobre l'impacte a la societat de les noves formes educatives online i per l'estudi de les estratègies que les universitats i empreses estan desenvolupant al voltant dels cursos massius oberts i de les eines digitals que són necessàries per a la seva implementació i desenvolupament.
23.09.2015

Jaume Casals i Kim Faura. Font: TelefónicaEl rector de la UPF, Jaume Casals, i el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, han subscrit un acord per renovar la càtedra Telefónica-UPF d'Innovació Social en Educació, que se centrarà en l'anàlisi de l'impacte que els cursos massius oberts online (MOOCs) estan tenint sobre l'educació, l'ocupació i l'economia.

Aquesta càtedra s'ha convertit ja en un referent en l'àmbit de la innovació educativa, no només per la seva investigació sobre l'impacte a la societat de les noves formes educatives online, sinó també per l'estudi de les estratègies que les universitats i empreses estan desenvolupant al voltant dels cursos massius oberts i de les eines digitals que són necessàries per a la seva implementació i desenvolupament.

En aquest sentit, entre les activitats que es desenvoluparan durant el proper any, hi figura l'elaboració de l'Informe sobre la demanda de MOOCs, amb dades de la plataforma MiríadaX, la producció d'un MOOC sobre innovació i emprenedoria, conjuntament amb sis càtedres més, i l'organització d'una jornada sobre Big Data.

Telefónica i la UPF van iniciar la seva col·laboració l'any 2002 amb una càtedra dedicada a la Producció Audiovisual i posteriorment a Social Media. Deu anys després, el 2012, la càtedra va ser assumida directament per la UPF i la temàtica es va orientar cap a l'anàlisi i estudi dels MOOCs.

Està dirigida per Miquel Oliver,  professor del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, que ha destacat la "notable trajectòria de la càtedra ja que inicialment es va crear amb el focus posat en la producció audiovisual, però des de fa dos anys s'ha reorientat per dedicar-se a temes d'innovació docent". En la seva opinió, "l'educació online està entrant amb força en el món de la formació i volem explorar nous formats, com els MOOC, i veure quin impacte tenen tant a nivell empresarial com social".

Per part seva, Kim Faura ha destacat la importància clau que té la relació de Telefónica amb la UPF. "En la revolució digital en la que vivim avui en dia la innovació i el talent són els elements que diferencien les empreses, la Càtedra Telefónica-UPF és un motor que volem que serveixi per intensificar la nostra relació amb el món universitari i ens ajudi en el nostre camí cap a una Telco digital".

La Càtedra forma part de la Xarxa de Càtedres de Telefónica, que compta amb 21 Càtedres Universitat-Empresa. Les activitats que desenvolupen aquests equips són variades i van des de l'anàlisi de l'impacte de les TIC en l'Educació o en la Productivitat de les empreses, al desenvolupament de Demostradors que validin l'ús de les TIC per millorar la vida de les persones amb discapacitat.