Visualització del contingut web

Unitat de Patologia Laboral PSMar (UPL)

IP: Consol Serra / Fernando G. Benavides

• La creació el juliol de 2010 de la Unitat de Patologia Laboral (UPL), en el sí del SSL-PSMar i amb el suport de CiSAL-UPF, ha estat un projecte de recerca e innovació, amb significatius impactes tant des de la vessant assistencial com la social.
  • Els objectius de la UPL són:
  1. donar suport als professionals clínics del PSMar per poder identificar patologies laborals entre els pacients atesos a l’hospital,
  2. ajudar als pacients a demanar el reconeixement de la seva malaltia com a professional per part del INSS,
  3. aconseguir que les entitats de la Seguretat Social (Mútues, INSS, i auto asseguradores) assumeixin els costos derivats de l’atenció hospitalària al PSMar,
  4. contribuir a la formació dels residents de medicina i infermeria del treball.
  • En aquest període de temps han estat notificats 271 casos sospitosos confirmats per la UPL 193 (71,2%) casos. D’aquests, la UPL ha acompanyat amb un seguiment i suport continu a 133 (69% sobre els confirmats), dels quals han estat reconeguts per l’INSS 57 (43%) casos com a malaltia professional. Aquests casos mai haurien estat reconeguts sense la UPL-PSMar.
  • A partir de 2016 : Hospital IAS Girona, Hospital de Palamós, i BSA Badalona Serveis Assistencials) i de la resta d’Espanya (Hospital Arquitecto Marci del Ferrol, Hospital de Vigo, Hospital Universitario Fundación Jimenez Díaz, Hospital de Galdakao, Hospital de Basurto, Hospital Gregorio Marañon, Hospital Universitario Puerta del Mar i Hospital Universitario Virgen Macarena.  (https://www.upf.edu/web/cisal/proyecto-ceps).

Finalment, i fins al 2021, el PSMar ha pogut facturar el cost de 15 (12,3%) casos i recuperar un total de 48.026 €”.

.

Noticies relacionades: