artmite-amazonic

Programa de conferències

Inauguració

A càrrec de Rafael Argullol, director del Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra (2006); Lola Mitjans, presidenta de l'Associació d'Amics del Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombí i Estela Ocampo, directora de les Jornades.

Art precolombí amazónic

A carrec de Colin McEwan, conservador d'art precolombí del British Museum.

Descarregar

La tasca del documentalista-etnólog: l'experiència amazónica

Diàleg entre Luis Miguel Domínguez, documentalista de TVE, i Lluís Calvo, coordinador institucional del CSIC a Catalunya, antropòleg i director de la Revesteixi d'Etnologia de Catalunya.

Descarregar

La defensa dels indígenes de la selva amazónica: problemes i límits.

A carrec de Sydney Possuelo, defensor dels drets dels indígenes i exdirector de la FUNAI, organisme encarregat de les reserves indígenes amazóniques.

Descarregar

L'art amazónic en l'actualitat i la seva influència en l'art contemporani brasiler.

A carrec de Regina Polo Müller, doctora en Antropologia Social per la Universitat de São Paulo, especialitzada en Teoria de l'Art. Comissària de diverses exposicions, entre les quals, "Brésil Indien" (París, 2005).

Taula rodona i debat.

Amb tots els participants de les Jornades, moderada per Estela Ocampo, professora de Teoria de l'Art de la UPF i directora de les Jornades.

Edició de les ponències a càrrec d'Elena Martínez-Jacquet