culturas primitivas

L'Associació d'Amics del Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombí de Barcelona i el Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra organitzen per tercer any consecutiu la jornada Art i Mite, dirigida en aquesta ocasió a reflexionar sobre les cultures primitives de dues zones del continent americà: l'Amazònia i la costa nord-oest d'Amèrica del Nord.

Organitzen

Organitzada per: Amics del Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombí i el Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra.

Programa

Inauguració a càrrec de la Dra. Estela Ocampo, directora de l'Institut Universitari de Cultura de la UPF, i de la Sra. Lola Mitjans, presidenta de l'Associació d'Amics del Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombí.

Art i mite en les cultures amazóniques.Conferència a càrrec d'Anne-Christine Taylor Anne-Christine Taylor es directora d'investigació i educació del Musée du quai Branly, on també ha estat la responsable d'investigació d'etnografia amerindia. A més, Taylor va ser Associate Scholar en el Centre d'Estudis Llatinoamericans de la Universitat de Cambridge. Ha publicat nombrosos articles i diversos llibres sobre les cultures amazóniques, entre ells A l'Est dels Andes. Relacions entre societats andines i amazóniques, segles XV-XVII .

Descarrega

Art i mite en les cultures de la costa nord-oest d'Amèrica del Nord. Conferència a càrrec de Jonathan C. King Jonathan C. King es responsable del departament d'Àfrica, Oceania i les Amèriques del British Museum. És membre extern de la Junta d'Investigació de la Biblioteca Britànica i del Real Institut Antropològic de Londres. King ha publicat diversos llibres sobre les cultures d'Amèrica del Nord, entre ells First Peoples, Firts contacts: Native Peoples of North Amèrica.