artmite-cosmologiques

Programa de ponències

Inauguració

A càrrec de la Dra. Estela Ocampo, Directora de la Jornada i Secretària Acadèmica del Institut Universitari de Cultura de la UPF i de la Sra. Lola Mitjans, presidenta de l'Associació d'Amics del Museu Barbier-Mueller d'Art Precolombí.

Art i Mite a Egipte.

Fernando Estrada, arquitecte i professor d'Art i Civilizació egípcia.

Descàrrega

Art i Mite a Mesopotàmia: Enki (déu del Apsu) i l'immaginari arquitectònic.

Pedro Azara, professor d'Estètica a l'Escuela Tècnica Superior d'Arquitectura de Barcelona.

Descàrrega

Art i Mite a Xina: dels ancestres als alents vitals.

Manel Ollé, professor d'Estudis d'Àsia Oriental en el Departament d'Humanidades de la UPF

Descàrrega

Art i Mite en Mesoamèrica: l'escultura monumental asteca.

Eduardo Matos Moctezuma, arqueóleg, director de les excavacions del Temple Mayor de Tenochtitlán, i professor d'Arqueologia i Antropologia.

Taula rodona i debat

Amb tots els participants, moderada per Estela Ocampo, Professora de Teoria i Història de l'Art de la UPF

Edición de las ponencias a cargo de Roser Bosch Edición de las ponencias a cargo de Roser Bosch