Atrás Se constituye la Mesa de Movilidad de la UPF

Se constituye la Mesa de Movilidad de la UPF

El objetivo de este foro es propiciar un diálogo directo con las entidades gestoras de las infrastructuras de transporte para solucionar las necesidades relacionadas con la movilidad de toda la comunidad universitaria.
07.05.2015

Campus de la Ciutadella de la UPFEl pasado mes de marzo tuvo lugar la primera reunión de la Mesa de Movilidad, con la participación de la Generalitat de Cataluña, el Ayuntamiento de Barcelona, la Diputación de Barcelona, la Autoridad del Transporte Metropolitano, el Área Metropolitana de Barcelona y Transportes Metropolitanos de Barcelona.

El objetivo de este foro, en el marco de la elaboración del Plan de Movilidad Sostenible y Segura de la UPF, es propiciar un diálogo directo con estas entidades gestoras de las infrastructuras de transporte para solucionar las necesidades relacionadas con la movilidad de toda la comunidad universitaria. En la primera reunión se presentaron los resultados de la encuesta sobre movilidad realizada a los miembros de la UPF, en la que participaron más de 2.000 personas, un 16% del total.

Els principals resultats indiquen que, setmanalment, cada membre de la comunitat fa 12 viatges, amb una despesa de temps de 7 hores i 30 minuts i recorre pràcticament 200 quilòmetres. L'enquesta també revela que el 60% de desplaçaments tenen com a procedència la pròpia ciutat de Barcelona, un 16% l'Àrea Metropolitana i un 18% la resta de la Regió Metropolitana.

Pel que fa als principals mitjans de transport utilitzats per la comunitat de la UPF destaquen el servei de Rodalies de Catalunya (RENFE) i el Metro i, a més distància, els desplaçaments a peu, en autobús urbà i en bicing. Finalment, vuit de cada deu persones que han contestat l'enquesta estan satisfetes amb el mitjà de transport que utilitzen per arribar a la Universitat i un 12% d'estudiants exposa que té mobilitat entre els diferents campus de la UPF.

Tramvia al costat de l'edifici del Dipòsit de les Aigües al campus de la CiutadellaEn base a aquests resultats la Mesa servirà, entre d'altres coses, per estudiar i revisar les necessitats que té la Universitat respecte als sistemes de transport que utilitzen els membres de la seva comunitat i per assessorar i donar suport en la definició del Pla de Mobilitat de la UPF, així com en la seva difusió.

Compromís amb l'entorn

La UPF, en consonància amb la declaració de Talloires, es compromet a desenvolupar accions sostenibles èticament. En aquest sentit, es parla d'accions sostenibles en els àmbits econòmics, socials i ecològics. La Universitat, conscient dels fluxes de mobilitat que es generen al seu voltant deguts a la pròpia activitat, decideix encaminar-se cap a la redacció del Pla de Mobilitat Sostenible i Segura, amb l'objectiu de potenciar aquells mitjans de transport més adequats als reptes de futur.