Vés enrere II Setmana Saludable Interuniversitària de Cataluña

II Setmana Saludable Interuniversitària de Cataluña

01.04.2022

L'any 2020, la pandèmia va obligar a suspendre la Setmana Saludable a les universitats del sistema català, entre elles, la vuitena edició de la Setmana Saludable a la UPF.

L’any passat, 2021, conjuntament amb altres cinc universitats membres de la Xarxa Catalana d’Universitats Saludables (Xarxa uscat), no ens vam resignar a suspendre-la per segona vegada consecutiva i, vam organitzar la primera edició de la Setmana Saludable Interuniversitària de Catalunya

Enguany, s’organitza la segona edició i estarà dedicada a la millora de la salut mental i del benestar emocional. La UPF i sis universitats públiques catalanes (Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat de Barcelona, ​​Universitat ​​de Girona, Universitat Rovira i Virgili, Universitat Oberta de Catalunya i Universitat Politècnica de Catalunya) han organitzat conjuntament un ampli ventall d’activitats amb la finalitat d’ajudar en aquests àmbits.

El programa d’enguany ofereix activitats relacionades amb la salut mental i el benestar emocional, en desenvolupament d’una de les línies de treball que la Xarxa uscat desenvolupa. La salut emocional també és una de les línies estratègiques del projecte “UPF Saludable”, aprovat el 9 de novembre del 2019 per acord del Consell de Govern.

El 6 i 7 d'abril del 2022 les universitats promotores oferiran diferents activitats, emmarcades en aquesta línia estratègica. L’endemà, el dia 8, la Xarxa uscat patrocinarà el monòleg teatral “La dona del tercer segona”, que constitueix l’activitat comuna de la Setmana Saludable per a les dotze universitats catalanes membres de la Xarxa.

La majoria de les activitats s’oferiran en streaming i s’emetran mitjançant la plataforma social YouTube. Per fer-ho possible, gràcies a Butxaca TV, s’ha convertit a format televisiu les activitats programades, amb la finalitat d’unificar criteris de qualitat formals, gràfics, temporals i comunicatius, aprofitant el potencial de la realització televisiva, per garantir-ne el dinamisme i la funció divulgativa pels quals han estat ideades.

La programació és la següent:

• Dimecres 6 d’abril del 2022

10.00 h. Presentació Institucional de la segona edició de la Setmana Saludable Interuniversitària de Catalunya.
A càrrec de la presidenta de la Xarxa uscat, la Sra. Montserrat Puig LLovet, vicerectora d’Igualtat i Gènere de la Universitat de Barcelona.

10.00-11.00 h. Artteràpia a la UB: Una nova eina per recuperar benestar personal.
A càrrec de l’Hugo Moreno, estudiant de Biologia de la Universitat de Barcelona i membre del consell de desenvolupament sostenible de la UB.
Patrocina i coordina la Universitat de Barcelona.

11.00-12.00 h. Trastorn de la conducta alimentària des de dins.
A càrrec de la Maria Alba Abeledo, estudiant del doble grau en Periodisme i en Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra amb la col·laboració, entre d’altres, de la Meritxell Lozano Rochel, responsable de Projectes Socials de la Fundació Fita, i la Sara Bujalance Arguijo, directora general de l’Associació contra l’Anorèxia i la Bulímia.
Patrocina i coordina la Universitat Pompeu Fabra.

12.00-13.00 h. Prevenció del malestar emocional i gestió del dolor persistent a la comunitat universitària.
A càrrec de l’Eric Garcia Miras, estudiant del Grau de Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya.
Patrocina i coordina la Universitat Oberta de Catalunya.

• Dijous 7 d’abril de 2022

10.00-11.00 h. Guardians de la Salut Mental: Prevenció de conductes suïcides.
Patrocina i coordina la Universitat de Girona.

11.00-12.00 h. Sessió pràctica de Ioga kundalini: crea un espai de tranquil·litat i pau interior.
À càrrec de l’Alexandra Rion, estudiant del grau en Medicina de la URV i la professora de ioga kundalini, Sonia Juancomartí.
Patrocina i coordina la Universitat Rovira i Virgili.

12.00-13.00 h. Tècniques de gestió del temps per al benestar emocional.
A càrrec de la TIBI, robot de l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial, CSIC-UPC (IRI), Joan Moreno, sotsdirector de l’ETSAB (Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona), i Sílvia Martínez, psicòloga.
Patrocina i coordina la Universitat Politècnica de Catalunya.

• Divendres 8 d’abril de 2022

12.00 a 13.00 h. Monòleg "La dona del tercer segona". Parlem de l'estigma de les malalties mentals.
A càrrec de l’Àurea Màrquez, actriu.
Activitat coordinada per la Universitat Autònoma de Barcelona i patrocinada per la  xarxa uscat.

Activitat en directe. Aquesta activitat, no es podrà visualitzar de nou en acabar l’emissió.

13.00 a 14.00 h. Taula rodona sobre salut mental i recursos que s'ofereixen des de les universitats.
A càrrec del Joan Colom Farran, Subdirector general de Drogodependències, la Mireia Graell Gabriel, infermera de Salut Mental a l’Hospital Clínic, i l’Anna Muro Rodríguez, professora de psicologia; moderada pel Sergi Jarque i Salas, vocal del Consell de la Xarxa uscat.

Totes les activitats estaran disponibles al canal de YouTube "Xarxa Catalana d’Universitats Saludables USCAT". Subscriu-te!