Vés enrere La literatura nord-americana, a debat en la primera activitat de l'Àgora Lliure-UPF

El próximo 5 de febrero, los profesores Albert Garcia y Miquel Berga participarán en una mesa redonda sobre literatura norte-americana. Será el primer acto del espacio colaborativo creado por el Teatre Lliure y la UPF.
03.02.2015

Imatge del Teatre LliureLa primera activitat de l'espai Àgora Lliure-UPF serà una taula rodona sobre la literatura nord-americana dels anys 30 i 40 del segle XX relativa a cinc temes diferents: somni, desert, déu, treball i guerra. Durant l'acte, que tindrà lloc el proper dijous 5 de febrer a les 18:30 hores al Teatre Lliure de Gràcia, es debatrà també sobre la relació entre el crac del 29 i la crisi actual.

Els ponents de la taula rodona seran Albert Garcia i Miquel Berga, professors del Departament d'Humanitats de la UPF. Juan Carlos Olivares, crític teatral i coordinador del projecte, s'encarregarà de moderar la conversa.

Aquesta serà la primera activitat celebrada en el marc del projecte Àgora Lliure-UPF, un espai de col·laboració i d'intercanvi entre el món artístic i l'acadèmic. El projecte és fruit d'un conveni signat pel Teatre Lliure i la UPF el passat mes de gener i té dos objectius clars: implicar la comunitat universitària en les activitats pròpies del teatre, i apropar la visió i els coneixements de la Universitat als professionals de l'escena.

L'Àgora Lliure-UPF girarà al voltant dels eixos temàtics o conceptuals de la programació del teatre barceloní i les diferents activitats estaran relacionades amb set de la quarantena d'obres que es representaran durant la temporada 2014-2015.

La taula rodona d'aquesta setmana s'emmarca dins del context de l'obra Somni Americà, que s'oferirà fins l'1 de març. Més endavant, estan previstes accions relacionades amb quatre obres agrupades en el cicle "Diners" (Mi gran obra, Mammón, Cleòpatra i L'onzena plaga), i també amb les representacions de L'enemic del poble i Frank V.

El programa d'actes d'aquest espai col·laboratiu inclourà activitats internes, adreçades únicament al professorat i estudiants universitaris i als professionals del teatre, i també activitats obertes al públic, com col·loquis o taules rodones.