Vés enrere L'Institut Universitari de Cultura organitza una jornada internacional sobre la construcció Estètica d'Europa

La trobada, en què es donaran a conèixer els resultats d'una recerca dirigida pel professor de la UPF Rafael Argullol, vol aportar algunes claus per entendre el procés de formació de les idees estètiques des de l'Edat Mitjana fins al segle XX.
14.10.2013

" La Construcción Estètica de Europa" és el títol de la jornada internacional que organitza l'Institut Universitari de Cultura (IUC) de la UPF, i que recorrerà, a través de diferents autors i obres artístiques, la genealogia de les idees, imatges, nocions i doctrines sobre Europa que s'han anat establint a la cultura del nostre continent des de l'Edat Mitjana fins a l'època contemporània.

Cartell de la jornadaLa Jornada, que tindrà lloc el 15 d'octubre, a la sala de graus Albert Calsamiglia (40.035) de l'edifici Roger de Llúria del campus de la Ciutadella, té com a objectiu donar a conèixer els resultats del projecte de recerca "La Construcción Estética de Europa: La idea de Europa en los escritores y artistas desde la Edad Media al siglo XX", dirigit per Rafael Argullol, catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts del Departament d'Humanitats de la UPF i finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat.

El mateix Rafael Argullol serà l'encarregat d'obrir la jornada (11.00 hores) i de clausurar-la (19.00 hores), amb la confèrencia "La influencia del Renacimiento en las vanguardias del siglo XX".

Entre els ponents que intervindran a la trobada, cal destacar les professores de la UPF Victòria Cirlot, catedràtica de Filologia Romànica, i Tamara Djermanovic, professora d'estètica i literatures eslaves, que parlaran, respectivament, de "Memoria, supervivencia e identidad en la cultura europea" i "La construcción de la imagen de Rusia e Italia en el cine de Tarkovski".

Carlos Muguiro, professor d'estètica del cinema a la Universitat de Navarra i en el màster de Cinema Contemporani de la UPF; Zorica Becanovic, professora de literatura comparada i teoria de la literatura a la Universitat de Belgrado; Francesco Zambon, docent de filologia romànica a la Universitat de Trento i Dominique de Courcelles (École Nationale des Chartes de París) completen la llista d'acadèmics participants.