Vés enrere Jordi Ibáñez obté el premi Joan Alcover de Poesia amb una obra en què fa un viatge a la seva infància

El profesor de Estética y Teoría de les Artes del Departamento de Humanidades es el autor de Davant la tomba d'Orfeu, que ha sido la ganadora de este galardón convocado por el Ayuntamiento de Palma de Mallorca.
21.01.2015

Jordi Ibáñez en el moment de recollir el premi. FOTO: B. Ramón / Diario de MallorcaJordi Ibáñez, professor titular d'Estètica i Teoria de l'Art al Departament d'Humanitats des de l'any 1995, ha guanyat el premi Joan Alcover de Poesia per l'obra Davant la tomba d'Orfeu, un viatge a la infància i a un món de fantasmes en què reflexiona sobre les diferents veus interiors i la connexió amb el passat, i alhora al voltant de la condició humana i l'època en què vivim.

El professor de la UPF va rebre el guardó, dotat amb 12.000 euros i la publicació de l'obra en català i en castellà, de mans de Mateo Isern, alcalde de Palma de Mallorca, en el decurs d''un acte que va tenir lloc ahir, 21 de gener, al Teatre Principal de la capital balear.

El volum guanyador (es tractava del primer cop que Jordi Ibáñez es presentava a un concurs literari) és un extracte d'un poema molt llarg, que l'autor va haver de retallar per adaptar-lo a les bases del concurs. L'obra està escrita en català en un to "molt parlat", però recull veus en molts altres idiomes (francés, alemany, castellà....), tots els quals formen part del seu jo.

El premi Joan Alcover de Poesia, al qual enguany s'hi van presentar un total de 128 aspirants, amb obres escrites en català i en castellà, és una de les modalitats dels premis Literaris Ciutat de Palma i estan convocats per l'ajuntament d'aquesta ciutat des del 1955. El jurat d'enguany va estar format pels acadèmics i literats Juan Antonio Masoliver, Flàvia Company i Ben Clark.

Escriptor, traductor i expert en estètica i sensibilitat contemporània

Jordi Ibáñez Fanés (Barcelona, 1962), que va estudiar Filologia Germànica i Filosofia a les universitats de Barcelona i Salzburg, és doctor per la Universitat de Barcelona. Les seves principals línies de recerca giren al voltant de qüestions d'història, estudi i crítica de la sensibilitat contemporània, història de les idees estètiques en el món modern i contemporani, i les relacions entre política, sensibilitat i moralitat públiques en el món actual.

És autor de dos altres llibres de poemes, Nou homenatges i altres problemes (2000) i La porta del darrere (2005); de la novel·la Una vida al carrer (2004) i de les publicacions de carácter acadèmic i assagístic Antígona y el duelo. Una reflexión moral sobre la memoria histórica (2009); La lupa de Beckett (2005) i Después de la decapitación del arte. Una apología de Hans-Jürgen Syberberg (1995). En la seva faceta de traductor, ha traduït a l'alemany autors com Thomas Bernhard, Georg Bücher i Paul Celan.