La 8a EUTOPIA Week constata el creixement de l’Aliança

Durant aquesta setmana s’han produït debats i reunions, així com conferències i formacions dels diferents projectes

Llegeix-ne més

Les Comunitats Connectades d'EUTOPIA a la UPF

Coneix l'experiència d'alguns professors que lideren Comunitats Connectades a la UPF

Llegeix-ne més!

EUTOPIA és una aliança inclusiva de 10 universitats europees amb idees semblants que té com a objectiu convertir-se, el 2030, en un projecte obert, multicultural i confederat de campus interconnectats.

Del 2019 al 2022, l'exitós projecte pilot de l'Aliança, EUTOPIA 2050, va tenir com a objectiu superar les diferències legislatives matèria d'educació superior a nivell europeu i fer situar al mapa la idea de les universitats europees. Ara, EUTOPIA MORE, el nou projecte de l'Aliança continua amb aquesta visió i ha rebut una subvenció de 14,4 milions d'euros per posar els ciments de l'educació superior del futur a Europa sota els principis de la llibertat acadèmica, l'excel·lència, la sostenibilitat, la responsabilitat, la cooperació i l'obertura.

La Universitat Pompeu Fabra coordina aquest ambiciós projecte que ofereix oportunitats per a Estudiants de Grau i Màster, Investigadors i Personal Acadèmic.

Vés enrere El projecte Teamwork 2023 celebra el seu tancament a Ljubljana

El projecte Teamwork 2023 celebra el seu tancament a Ljubljana

12.09.2023

L’edició del 2023 del projecte Teamwork ha tancat aquesta segona edició a Ljubljana, amb la trobada dels participants i els responsables de la iniciativa. TeamWork és una iniciativa en el marc de l’Aliança EUTOPIA que ofereix als estudiants participar conjuntament en un projecte concret d’una organització o empresa.

A l’edició d’enguany hi han participat gairebé una norantena d’estudiants de set de les deu universitats de l’aliança, dotze dels quals de la UPF que, durant algunes setmanes dels mesos de juny i juliol van estar treballar col·laborativament sobre reptes de caire social plantejats per diversos tipus d'entitats de diferents sectors, juntament amb els altres estudiants internacionals.

Aquesta segona edició del TeamWork va cloure els dies 7 i 8 de setembre amb una trobada a la Universitat de Ljubljana, que també participa en el projecte, on part dels estudiants que havien estat col·laborant conjuntament durant l’estiu van trobar-se cara a cara amb els seus companys de les altres universitats.

La trobada va servir per poder compartir les diferents experiències viscudes, així com per valorar l’aportació dels estudiants i les empreses i organitzacions vinculades al projecte. En aquest sentit, Mar Lluís, cap del servei de carreres professionals de la UPF, ha valorat molt positivament l’impacte del projecte, i ha subratllat que TeamWork és “un exemple del component de mobilitat d’EUTOPIA”.

El projecte, de fet, pretén oferir als estudiants, més enllà de l’experiència internacional, habilitats i competències com el lideratge, el treball en equip i la interculturalitat. Lluís, de fet, subratlla que l’experiència permet als estudiants “conèixer més a fons les seves competències, les seves virtuts i defectes”. Col·laborar amb empreses reals és “una experiència més que acadèmica”, subratlla, “molts ho posaran als seus currículums com la primera experiència en una empresa que han tingut”, conclou.

L'aliança EUTOPIA a la UPF

Twitter Instagram Facebook Linkedin YouTube