Vés enrere Comunicat del Comitè d’Empresa del PDI Laboral de la Universitat Pompeu Fabra

Comunicat del Comitè d’Empresa del PDI Laboral de la Universitat Pompeu Fabra

23.11.2017

Davant els acomiadaments dels nostres companys del Comitè d’Empresa, Sergio Canalda i Alexandre de le Court, professors del Departament de Dret, el Comitè d’empresa vol expressar el seu ferm rebuig a la decisió de l’equip de govern de la Universitat.

Es tracta d’un fet gravíssim perquè l’equip de govern de la Universitat no compleix amb la sentència judicial que reconeix el caràcter fraudulent i abusiu dels successius contractes de treball dels nostres companys, així com el caràcter indefinit no fix de la seva vinculació. A més de perpetuar la precarietat d’un gran nombre de companyes i companys, es transmet una advertència clara a qui vulgui fer valdre els seus drets davant dels tribunals sobre les conseqüències negatives que tindrà. No és menor tampoc el fet que s’afecta greument l’exercici del dret fonamental a la llibertat sindical.

El Comitè d’empresa exigeix a l’equip de govern de la Universitat que doni compliment a la sentència, que reconeix als nostres companys la seva vinculació indefinida no fixa, i deixi sense efecte la seva decisió extintiva. A més, emplaça a l’equip de govern a negociar una política de professorat transparent, justa, que compleixi amb les normes laborals i no menystingui la dignitat de moltes persones del nostre col·lectiu.

Barcelona, 23 de novembre de 2017