Les actuacions preventives dutes a terme per la Universitat Pompeu Fabra, en col·laboració amb l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya, han permès que la institució torni a estar totalment operativa.

Després de detectar un intent de ciberatac, la Universitat ha adoptat mesures preventives per assegurar el bon funcionament de la infraestructura informàtica.

Aquestes mesures s'han activat després que les eines tecnològiques de seguiment de què disposa la UPF alertessin d'un funcionament anòmal al sistema. La celeritat en la presa de decisions ha estat clau per minimitzar els riscos i les potencials afectacions en la vida universitària.

L'equip de direcció vol agrair la comprensió de tota la comunitat universitària, tenint en compte el moment del curs acadèmic en què ens trobem. També vol destacar i agrair la dedicació i l'esforç de totes les persones que han ajudat a resoldre l'incident de la manera més ràpida possible. En aquest sentit, és rellevant remarcar que la Universitat ha mantingut l'activitat docent prevista malgrat la limitació de connectivitat a la xarxa.

Finalment, l'equip de direcció vol recordar a tots els membres de la comunitat universitària que per tornar a tenir accés a la xarxa cal restablir la contrasenya del Campus Global. Les instruccions per fer-ho estan publicades a la web d'accés al Campus Global.