Vés enrere Finalitzen les III Jornades de Visions d'un Món Desigual

Finalitzen les III Jornades de Visions d'un Món Desigual

Aquestes Jornades s’organitzen de forma conjunta entre les universitats de Girona (UdG), Lleida (UdL), Tarragona (URV) i Pompeu Fabra (UPF).
07.06.2019

Les Jornades de Visions d’enguany han tingut com a eix central l’Objectiu de Desenvolupament Sostenible (ODS) 16, sobre “Pau, justícia i institucions sòlides” que promou societats pacífiques i inclusives per tal d’aconseguir un desenvolupament sostenible, proporcionar accés a la justícia per a totes les persones i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells.

Aquestes Jornades s’organitzen de forma conjunta entre les universitats de Girona (UdG)Lleida (UdL)Tarragona (URV) i Pompeu Fabra (UPF). A l’edició d’enguany hi ha participat membres dels diferents col·lectius de la Universitat: alumnes, PAS , PDI i Alumni.

Les sessions s’han desenvolupat al llarg de quatre setmanes, amb quatre sessions presencials (una a cada una de les universitats participants), juntament amb el visionat de vídeos sobre la temàtica en un moodle virtual.

Els ponents d’aquesta edició han estat Jordi Armadans, Gemma Pinyol, David Bondia, Anna Ayuso.

Jordi Armadans, politòleg, periodista i director de Fundació per la Pau, ha tractat la cultura de pau, seguretat humana i desarmament dels països. Ha remarcat la importància de treballar les aptituds personals perquè les persones tenen molt poder d’intervenció, i la part positiva dels conflictes a nivell personal, que poden suposar una bona eina per conèixer més de nosaltres i dels altres i l'espai de convivència.

Gemma Pinyol, llicenciada en Ciències Polítiques, directora de migracions a Instrategies i investigadora associada del GRITIM-UPF, ens ha permès reflexionar sobre els fluxos migratoris amb la seva sessió sobre les migracions com a oportunitat per al desenvolupament: les tensions entre l’Agenda 2030 i les polítiques nacionals. “Ens ha de preocupar viure en societats desiguals, no en societats diverses!” Ha estat una de les frases més remarcables de la sessió.

David Bondia, doctor en Dret i professor titular de Dret Internacional Públic i Relacions Internacionals en la Universitat de Barcelona ens ha parlat de la Justícia global i l’efectivitat dels drets humans, emfatitzant la necessitat d’impulsar els drets humans des de la baix de la societat.

Anna Ayuso, doctora en Dret Internacional Públic i investigadora sènior per a Amèrica Llatina del Centre d'Estudis i Documentació Internacionals de Barcelona (CIDOB), ha basat la seva sessió en el disseny d’Institucions democràtiques per al desenvolupament sostenible. Ha parlat sobre les universitats i de com aquestes s'han d'obrir més a la societat així com generar pensament crític, a més de transferir el coneixement als i les estudiants.