Vés enrere Seminari: "Criterios y procedimiento de concesión de permisos penitenciarios" (8/02/2018)

Grup de Recerca en Criminologia i Sistema Penal
02.02.2018

El seminari té per objectiu reflexionar sobre la possibilitat d'augmentar la seguretat jurídica, alhora que definir unes 'bones pràctiques', en la concessió dels permisos de sortida.

La Dra. Beatriz Cruz (Universitat de Cadiz), la Dra. Elena Larrauri i el Dr. Martí Rovira (Grup de Recerca en Criminologia i Sistema Penal, UPF) organitzen un seminari sobre permisos penitenciaris. El seminari tindrà lloc el dia 8 de febrer de 2018 a la Sala de Graus Albert Calsamiglia (aula 40.035) de la Universitat Pompeu Fabra (Campus de la Ciutadella).

En aquesta ocasió, el seminari tractarà sobre el procediment i els criteris en la concessió de permisos penitenciaris a Espanya. El seminari comptarà amb la participació de Vicenta Cervelló (UV), Beatriz Cruz (UCA), Salvador Cutiño (UPO), Rosario Gómez (UCA), Oscar Herrero (CP Càceres), Elena Larrauri (UPF), Eduardo Navarro (Audiència Provincial de Barcelona), Joan Picó (UPF), Martí Rovira (UPF), Séneca Sánchez (Jurista, CP Quatre Camins), Núria Vilarubias (Direcció General de Serveis Penitenciaris) i Concepción Yagüe (CP Sevilla).

A continuació podeu trobar una breu descripció de la temàtica del seminari:

Els permisos ordinaris de sortida són summament importants per a les persones que es troben complint una pena privativa de llibertat: permeten sobrellevar la penalitat de la presó i mantenir els vincles familiars i socials, alhora que representen un pas necessari de preparació per a l'accés al tercer grau i la llibertat condicional. El present seminari, en el qual participaran tant acadèmics com a professionals del sistema penitenciari, té per finalitat principal respondre a dues preguntes: 1) com es prenen les decisions sobre la concessió de permisos? i 2) existeix algun ordre de prelació entre els criteris utilitzats?. L'objectiu és reflexionar sobre la possibilitat d'augmentar la seguretat jurídica, alhora que definir unes 'bones pràctiques', en la concessió dels permisos de sortida.

Es proveirà d'un certificat d'assistència a les persones que ho demanin. Amb aquest objectiu es facilitarà durant el dia del seminari una llista d’assistència.

Dijous, 8 de febrer de 2018

09:00 hores

Aula 40.035 Sala de Graus Albert Calsamiglia (Edifici Roger de Llúria)

Cartell & Programa