Vés enrere Gomez Puertas, Lorena

GOMEZ PUERTAS, LORENA

LORENA GOMEZ PUERTAS
Departament de Comunicació
Valors socials i mitjans de comunicació, Opinió pública, ciutadania i mitjans de comunicació i Comunicació política
Investigadora postdoctoral

Nota biogràfica

Professora i investigadora del Departament de Comunicació des de l'any 2000 especialitzada en l'anàlisi de discurs aplicat a mitjans i xarxes i els seus usos i efectes. Llicenciada en Comunicació Audiovisual (2000) i Doctora en Comunicació Social (2010) amb Menció de títol Europeu per la Universitat Pompeu Fabra. És membre dels grups de recerca UNICA (Unitat d'investigació en Comunicació Audiovisual) i CAS (Communication, Advertising and Society), on ha participat en nombrosos projectes d'investigació des dels seus inicis. És autora de diversos articles en revistes acadèmiques i altres tantes publicacions en monografies. Membre de associacions especialitzades en els seus àmbits d'interès (ACOP, AECPA, FES, ISA, IPSA, ESN-IERI). És coordinadora del grup de recerca MEDIUM i responsable de Qualitat i Innovació en la docència del departament de Comunicació.

Línies de recerca

- Valors socials i mitjans de comunicació (especialment en ficció televisiva);
- Opinió pública, ciutadania i mitjans de comunicació (incloent-hi variables de gènere, nens i joves, i immigració);
- Comunicació política (especialment en anàlisi retòrica dels discursos persuasius).

Docència

- Teories de la Comunicació (Grau en Periodisme; Postgraus i Màsters IDEC) ;
- Teoria de la Cultura de Masses  i Polítiques de Programació (Grau en Comunicació Audiovisual) ;
- Opinió Pública (Grau en Publicitat i Relacions Públiques) ;
- Comunicació i Política (Grau en Ciències Polítiques i de l'Administració) ;
- Anàlisi del contingut i el discurs comunicatiu (Màster d'Estudis Avançats en Comunicació Social);
- A més d'haver impartit al llarg dels darrers 14 anys altres matèries com ara Investigació d'Audiències, Les imatges de la política o tallers dedicats a l' Anàlisi semàntica i pragmàtica de la imatge publicitària o la Comunicació Intercultural.

Pàgina web / Xarxes acadèmiques