Vés enrere L’Escola d’Enginyeria de la UPF concedirà quaranta premis Talent per atraure més i millors estudiants el curs 2022-2023

Els premis, de 500 euros cadascun, es concediran de manera automàtica i paritària pel que fa al gènere als estudiants de primer curs amb les millors notes d’admissió. Amb el suport de Caixa d’Enginyers i NTT Data, es repartiran entre els cinc graus oferts per l’Escola, amb vuit beques per a cadascun dels estudis.

21.04.2022

Incentivar que els estudiants de batxillerat, especialment les noies, escullin estudis d’enginyeria en general i concretament, les titulacions de grau en aquest àmbit que ofereix UPF, i atraure els estudiants de primera matriculació amb les millors notes d’admissió.

Aquest és el principal propòsit de la quarta edició dels premis Talent a l’Escola d’Enginyeria de la UPF, que de cara al curs 2022-2023, ofereix 40 premis de 500 euros, vuit per a cadascun dels cinc graus oferts dins del centre: Enginyeria en Xarxes de Telecomunicació, Enginyeria en Informàtica, Enginyeria en Sistemes Audiovisuals, Enginyeria Matemàtica en Ciència de Dades i Enginyeria Biomèdica.

"Amb els premis Talent volem incentivar que entrin més i estudiants a primer curs de l'Escola d'Enginyeria de la UPF, atreure els millors, i més dones"

Els premis Talent 2022, com en cada edició, seran paritaris pel que fa al gènere: dins de cada grau, els premis es concediran paritàriament, és a dir, el 50% per a dones, i el 50% per a homes, o el més a prop que sigui possible. A més, les beques es regeixen segons el codi ètic i les normes de conducta de la Universitat.

Rafael Pous, sotsdirector de l’Escola d’Enginyeria i responsable de Promoció i Comunicació del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, destaca que “hi ha un consens general que hi ha poca demanda d’aquests estudis d'enginyeria, especialment pel que fa a les dones, i no es cobreixen les necessitats de la societat, de les empreses i les institucions. Podem dir que hi ha un dèficit de talent i una manca de graduats i graduades en aquest àmbit". Per això, amb els premis Talent, “volem incentivar que entrin més i estudiants a primer curs de l'Escola d'Enginyeria de la UPF, atreure els millors, i més dones”.

Els premis Talent es concediran de forma automàtica als estudiants de primera matriculació amb millor nota d’accés als graus, i per tant no hi ha un procés de sol·licitud.  La comissió de selecció d’aquests premis estarà formada pel director de l’Escola d’Enginyeria de la UPF i pels coordinadors de cada un dels cinc graus.

Uns ajuts cofinançats per organitzacions socials i econòmiques i la Universitat

Els ajuts, que consisteixen en una bonificació de 500 euros sobre l’import de la matrícula de primer curs, compten amb el suport de NTT Data, la Fundació Caixa d’Enginyers i el DTIC-UPF, en un sistema de cofinançament.

Segons Rafael Pous, aquesta col·laboració entre una fundació (Caixa Enginyers), una empresa tecnològica (NTT Data) i el DTIC-UPF, és un clar exemple de col·laboració entre universitat i organitzacions socials i econòmiques. “Cal donar suport als estudiants ja des de primer curs, ja que si ho fas als estudiants de quart, ja és massa tard”, destaca. I afegeix: “La relació amb les empreses té sentit si es fa de manera prolongada en el temps”.

En aquest sentit, entre els estudiants dels diferents graus de l’Escola d’Enginyeria de la UPF que es graduen aquest curs, alguns d’ells ja van poder gaudir de premis Talent quan van entrar a la Universitat.

En l'edició 2022 s’ha pogut augmentar el nombre d’ajuts (40 en total) gràcies a l’esforç dels patrocinadors i de la UPF. Les dues darreres edicions van ser de mínims, ja que van estar marcades per la pandèmia (10 premis el curs 2020-2021 i 15 el curs 2021-2022), mentre que la primera edició, abans de la pandèmia (curs 2019-2020) el nombre d’ajuts va ser de 28.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació