Vés enrere Oriol Escardíbul s’incorpora a la UPF com a nou gerent

Oriol Escardíbul s’incorpora a la UPF com a nou gerent

Ha desenvolupat una llarga trajectòria acadèmica i de gestió a la Universitat de Barcelona, de la qual va ser gerent entre els anys 2018 i 2021. En aquesta nova etapa a la Universitat Pompeu Fabra, s’incorpora a l’equip per dur a terme el pla de govern del rector Oriol Amat.

01.04.2022

Oriol Escardíbul s’ha incorporat avui, 1 d’abril, a la Universitat Pompeu Fabra, com a nou gerent, en substitució de Jaume Badia, que ha ocupat el càrrec des de l’any 2013. El Consell Social de la UPF va ratificar el passat 10 de març la proposta de nou gerent feta pel rector Oriol Amat.

El nou gerent, que té una llarga trajectòria en l’àmbit acadèmic i de gestió, desenvolupada principalment a la Universitat de Barcelona, completa l’equip per dur a terme el pla de govern derivat del programa electoral amb què el rector Oriol Amat es va presentar a les darreres eleccions.

Jaume Badia, després del relleu en la gerència, ocuparà la direcció general de la Fundació UPF i liderarà un dels principals projectes de la Universitat que implica la creació, al costat del campus de la Ciutadella, d’un nou complex de recerca i innovació, centrat en biomedicina, biodiversitat i benestar planetari.

Expert en economia política i de l’educació, amb una llarga trajectòria acadèmica i de gestió

Oriol Escardíbul, davant de l'entrada de l'edifici Mercè de la UPFNascut a Barcelona l’any 1970, Oriol Escardíbul és llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat de Barcelona (1993), màster en Relacions Laborals per la Universitat de Warwick (2000) i doctor en Ciències Econòmiques (2002) per la UB.

Ha treballat en l’empresa familiar però des de 1994 fins 2018 (durant 24 anys) ha realitzat carrera acadèmica a la Universitat de Barcelona, en la qual ha estat docent d’Economia Política, Hisenda Pública i Economia de l’Educació. Pel que fa a la recerca, la seva àrea d’especialització ha estat l’economia de l’educació i l’economia de la cultura. Ha participat en grups de recerca d’àmbit nacional i europeu i en activitats de transferència i innovació docent.

Alguns dels principals càrrecs acadèmics i de gestió que ha ocupat al llarg de la seva trajectòria han estat els de director del Programa de Recerca en Capital Humà de l’Institut d’Economia de Barcelona (2014-2019), president de l’Asociación de Economía de la Educación (AEDE) durant el període 2016-2018, vicerector d’Economia (2016-2018) i gerent de la Universitat de Barcelona (2018-2021) i assessor dels Presidents dels Consells Socials de l’ACUP (2021).

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació