Vés enrere La UPF és la universitat de l'estat amb major nombre d'aprovats en l'examen d'accés a l'advocacia

El 97,3% dels estudiants del Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management van superar la prova d'accés per a l'exercici de la professió celebrada el passat mes de febrer, segons l'informe de resultats elaborat pel Ministeri de Justícia.
04.10.2016

El  97,3% dels estudiants del  Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management van superar la prova d'accés per a l'exercici de la professió celebrada el passat mes de febrer, segons l'informe de resultats elaborat pel Ministeri de Justícia. En concret, 180 dels 185 alumnes que es van presentar a l'examen, el van superar i la UPF es converteix així en la universitat de tot Espanya amb major nombre d'aprovats.

A més, en termes relatius la seva taxa d'aprovats és una de les més altes de tot Espanya, només millorada pels titulats de la Universitat de Santiago de Compostel·la, amb 31 alumnes presentats, i de l'Escola de Pràctica Jurídica de Cantàbria, amb 5 alumnes. Els estudiants de la UPF Barcelona School of Management obtenen així el primer lloc entre les universitats amb més de 50 alumnes i la primera posició entre les universitats catalanes.

L'examen es va realitzar el passat 27 de febrer a diferents seus de tot Espanya. Tots els alumnes van haver de respondre a les mateixes 75 preguntes teòrico-pràctiques durant un temps màxim de quatre hores. A tot Espanya, es van presentar 3.913 aspirants i la taxa mitjana d'aprovats va ser del 80,02%.

El percentatge final d'aptes obtingut pels alumnes de la UPF Barcelona School of Management va ser del 100%. La taxa d'aptes s'obté calculant la mitjana ponderada entre la prova d'aptitud del Ministeri i la nota mitjana obtinguda en el màster universitari.

El Màster Universitari en Advocacia de la UPF Barcelona School of Management va néixer el 2010, anticipant-se així a l'exigència legal de la nova llei i és el resultat de l'estreta col·laboració entre la Universitat Pompeu Fabra i l'Il·lustre Col·legi de l'Advocacia de Barcelona. El curs compta amb el suport dels despatxos Cuatrecasas, Garrigues, Uría Menéndez, KPMG, Roca Junyent o Baker & McKenzie com a membres del consell acadèmic.

TOP TEN. Universitats espanyoles amb més de 50 estudiants presentats