Vés enrere Monedes locals, Bitcoin i Monedes virtuals: Economia, dret i política dels nous instruments monetaris.

Jornada en el marc del 2n Bitcoin Day @UPF. Se celebrarà el proper dimecres 24 de febrer a partir de les 11,30h a l'Auditori del Campus de la Ciutadella. Activitat lliure i gratuïta. Requereix inscripció prèvia. Places limitades!
15.02.2016

Jornada en el marc del 2n Bitcoin Day @UPF. Tindrà lloc el proper 24 de febrer a partir de les 11,30h a l'Auditori del Campus de la Ciutadella. Activitat LLiure i gratuïta. Requereix inscripció prèvia. Aforament limitat!

A continuació, us detallem el contingut de la Jornada:

11:30 - 13:00 - Taula rodona i debat: La mort de l'efectiu tradicional?

Auditori del Campus de la Ciutadella - UPF

Benvinguda i moderació: Walter García-Fontes - Degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la Universitat Pompeu Fabra

Ponents:

Marcel Coderch - Enginyer de Telecomunicacions, Doctor pel MIT. Professor de la UPC i de la BGSE (Barcelona Graduate School of Economics). Ha estat directiu de Grupo Anaya, Retevisión-Auna i de Techfoundries, i vicepresident de la Comissió del Mercat de Telecomunicacions.

Susana Martín - Economista i col·laboradora de l'associació Nova-Innovació social, autora del llibre Nada está perdido on proposa mecanismes monetaris alternatius als existents.

Xavier Foz - Advocat del despatx Roca Junyent i Prof. Associat de la UPF.

Carlos Steinblock - Membre de la Barcelona Bitcoin Community i fundador de l'empresa BTC-Guardian

14:00-16:00 Hands on Bitcoin

Auditori del Campus de la Ciutadella - UPF

Pràctica amb una nova manera de fer transaccions econòmiques. Es podrà practicar de forma real amb una petita quantitat d'euros en Bitcoins, gràcies a la col·laboració de l'empresa ATM Bitcoin Exchange. Cada participant rebrà una quantitat real en Bitcoins al seu mòbil.

16:00-18:00 Taller interactiu entre estudiants: Què es pot fer amb les monedes virtuals? - Aula 40.041

Moderat per Andrei Boar (Estudiant  del Doble Grau Dret-ECO, encarregat de diversos estudis sobre matèria d'inversions, treballant de formador de tècniques de trading i articulista de noves formes d'inversió alternatives) - Requereix inscripció prèvia, 20 places limitades.

Inscripcions: [email protected]

18:30 a 20:00 La construcció d'una moneda local a Catalunya: El cas de Santa Coloma de Gramenet

Auditori del Campus de la Ciutadella - UPF

El projecte europeu Digipay4Growth (2014-16)   proposa el llançament d'una moneda local a Santa Coloma de Gramenet amb l'objectiu d'estimular l'economia local. En aquesta taula rodona s'exposen les fites i els reptes que aquest projecte està plantejant a nivell legal, tecnològic, econòmic i polític.

Benvinguda: Angel Lozano, Vicerrector de Recerca i Doctorat.

Modera: Ester Oliveras, Professora Agregada del Departament d'Economia i Empresa de la UPF.

Ponents:

• Montserrat Ballarin,  Professora del Departament de Dret de la UPF i Regidora de l'Ajuntament de Barcelona.
  • Jaume Catarineu. CEO Ubiquat.
  • Lluis Muns, Consultor, Learning-by-Doing
  • Ponent pendent de confirmar, Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet.

Requereix inscripció prèvia.

Inscripcions: [email protected]

Organitza: Facultat de Ciènces Econòmiques i Empresarials, Facultat de Dret i Facultat de Ciències Polítiques i Socials