[email protected]

Alex Coello de la RosaAlexandre Coello de la Rosa és expert en història i producció etnogràfica de les missions jesuïtes a Amèrica i les Illes Marianes. Ha publicat recentment un estudi sobre l'obra de Gonzalo Fernández de Oviedo -a Historia y ficción. La escritura de la Historia General y Natural de las Indias de Gonzalo Fernández de Oviedo y Valdés, 1478-1557 (Valencia: Publicacions de la Universitat de València, 2012) - i una edició crítica dels relats jesuïtes a les Illes Marianes - Historia de las Islas Marianas de Luis de Morales & Charles Le Gobien (Madrid: Polifemo, 2013). Entre 2008 i 2011 Alexandre Coello va obtenir una beca postdoctoral per treballar en el projecte "Conocer Filipinas a través de los jesuitas: un estudio comparado de las políticas de santidad desarrolladas por la Compañía de Jesús en Perú y Filipinas (siglo XVII-XVIII)" (JAE-DOC009/ JAEDOC109). En els darrers dos anys, Alexandre Coello de la Rosa ha participat com a professor i coordinador de diverses conferències internacionals organitzades conjuntament per la Casa de Velázquez, l'Institut de Cultura (IC) i l'Institut Universitari d'Història Jaume Vicens i Vives (IUHJVV ). Acaba d'organitzar amb Estela Ocampo (Institut de Cultura) i Stéphane Michonneau (Casa de Velázquez) un congrés internacional titulat "Arte, hibridación y circulación en tiempos de los imperios en América (ss. XIII-XVII)".

Més recentment, Alexandre Coello de la Rosa col·labora regularment amb la Universitat Federal de Gran Dourados (UFGD), Mato Grosso do Sul, Brasil. Entre agost i setembre de 2013, gràcies a una beca de CAPES, va ser professor visitant del Departament de Ciències Humanes i Socials de la UFGD. En aquest temps va contribuir al programa de doctorat del departament amb la impartició de dos cursos ("Historical Anthropology and Colonial History", "In the Margins: Jesuits and border spaces -16th and 17th centuries)" i participant com a professor convidat en els cursos organitzats per Levi Marques i Graciela Chamorro, així com a examinador de màster i tesis de doctorat.

El Guam Preservation Trust (Illes Marianes) ha acceptat recentment la traducció a l'anglès de la primera edició espanyola d'Alexandre Coello de la Historia de las islas Marianas de Luis de Morales i Charles Le Gobien, SJ (2013). El llibre serà publicat el proper any per Micronesian Area Research Center (MARC) Press.