Vés enrere Un tastet del que hem fet aquest 2018

Un tastet del que hem fet aquest 2018

05.02.2019

Durant el transcurs del 2018, des de la USQUID de la Facultat d’Economia i Empresa hem dut a terme tot un seguit d’activitats per aconseguir el nostre objectiu: Assistir i servir de suport per millorar els processos de docència-aprenentatge i impulsar la renovació pedagògica. Ens agradaria, amb aquest escrit, poder posar-vos al dia i mantenir-vos informats sobre les nostres accions.

Des d’inicis del 2018 s’ha estat treballant en informes, estudis i anàlisis estadístics sobre l’activitat docent a la facultat, amb l’objectiu de conèixer la situació dels graus i el desenvolupament d’alguns programes. En destaquem l’Autoinforme d’acreditació de titulacions i dos informes sobre l’experiència amb el Curs d’Introducció a la Universitat i els seminaris en els quals encara hi estem treballant.

S’ha continuat assistint a docents i promovent, fent-hi difusió, activitats que tinguin per objectiu la innovació a la docència. Enguany s’ha actualitzat la pàgina web, icloent-hi més informació a l’abast de docents i alumnes sobre diferents temàtiques: Tutories i mentories, el programa de Formació Inicial en Docència Universitària (FIDU), Cursos MOOC, premis, congressos i trobades, etc.

La nostra USQUID ha continuat col·laborant amb la resta de USQUID. En destaquem la iniciativa HackLab UPF, un marc i espai on es fomenta l'autoaprenentatge, l’intercanvi de coneixements i la col·laboració interdisciplinar entre alumnes de la UPF, així com amb agents externs. Aquest any, el projecte ha estat guardonat amb una distinció Jaume Vicens Vives. També, s’ha posat en marxa l’iniciativa Intfgrats, una eina que facilita la col·laboració en la realització de treballs de fi de grau entre alumnes de diferents àmbits acadèmics.

Pel que respecta a publicacions i projectes, els podeu consultar als següents enllaços:

Es va celebrar una Teaching workshop: Una trobada de docents amb l’objectiu de presentar models actuals d'aprenentatge actiu més innovadors de la facultat. Podeu consultar com va ser la jornada al següent enllaç: Teaching workshop.

Destacar també la presentació al congrés CIDUI a Girona, del resultat d’un ajut PlaCLIK: El treball La perspectiva de gènere en la docència dels Graus de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, tenint com a autores a la professora del Departament d’Economia i Empresa, Ester Oliveras i a Marina Muñoz.