Vés enrere La UPF estrena una furgoneta 100% elèctrica i sostenible

La UPF estrena una furgoneta 100% elèctrica i sostenible

La compra del vehicle és fruit d'una col·laboració entre la Universitat i l'empresa Nissan
26.10.2016

La Universitat ha estrenat una furgoneta completament elèctrica per fer els viatges del correu intern de la Universitat de manera més sostenible. L'adquisició del vehicle és fruit d'una col·laboració de la UPF amb el departament de R+D de cotxe elèctric de l'empresa Nissan i suposa un estalvi important en emissions de CO2. La furgoneta té l'opció de càrrega nocturna i permet una mobilitat amb menys residus per la ciutat.

El vehicle comporta un estalvi econòmic important en el consum diari de combustible, ja que un dipòsit elèctric té un cost aproximat de 2 € els 100 km, mentre que un de benzina és d'uns 9 € per fer el mateix recorregut. A més, com que es carrega de nit, suposa un consum més net d'electricitat, ja que a la matinada baixa la necessitat energètica i les fonts renovables acostumen a ser un subministrament suficient. Gràcies al nou punt de càrrega de l'edifici Tànger i amb la seva autonomia de 170 km, la furgoneta estarà sempre llesta per recórrer els 40 km de viatges urbans que fa cada dia de mitjana.

eFurgo eFurgo