Vés enrere Nou curs, noves bases del Fons Refugi!

Nou curs, noves bases del Fons Refugi!

Modificació de les bases del Fons Refugi de la UPF per adequar-les a les noves necessitats

31.08.2023

El Fons Refugi és un fons de beques de la Universitat Pompeu Fabra destinat a ajudar estudiants procedents de països afectats per un conflicte bèl·lic o d’altra mena que hagin hagut de marxar del seu país i es trobin en situació d'emergència.

La Universitat Pompeu Fabra va crear aquest fons d’ajut a l’abril del 2022, amb la voluntat que cap estudiant refugiat i en situació d’emergència no hagués de deixar d'estudiar a la universitat per raons econòmiques. Aquest any, però, se n'han modificat les bases, ja que l’evolució dels diversos conflictes internacionals ha plantejat noves necessitats per als refugiats que volen accedir a uns estudis universitaris.

En aquest sentit, doncs, la UPF ha introduït diversos canvis en les bases del Fons Refugi, bàsicament amb l’objectiu d’ampliar el ventall de situacions jurídiques en què es poden trobar els destinataris de les beques, de dispensar-los un tracte més personalitzat i anònim i de poder estudiar cada cas de manera individualitzada, per tal de poder donar una resposta específica i ajustada a les necessitats de cada persona.