Vés enrere 17/04/2023 a les 18.30h (aula 52.321) setena sessió dels Dilluns del Professorat: La dimensió ètica de la competència digital amb Davinia Fernández-Leo i Aurelio Ruiz García

El dilluns 17 d'abril a les 18:30 es durà a terme la setena sessió dels Dilluns del Professorat a l'aula 52.321 del Campus de Poblenou i es podrà seguir en línia.

06.04.2023

La competència digital implica no només la capacitat tècnica per fer servir les tecnologies digitals, sinó també la responsabilitat ètica i la seguretat en el seu ús. Tanmateix, a l'hora d'aplicar aquesta definició en aspectes concrets, sovint és difícil de concretar. En aquest seminari es debatran les consideracions actuals sobre com incloure la dimensió ètica digital en la pràctica educativa, per tal de promoure una la reflexió i el diàleg per a una pràctica educativa responsable i respectuosa envers els altres i la societat.

Els formadors:

Aurelio Ruiz és un membre del Grup de Recerca en Tecnologies Interactives i Distribuïdes per a l'Educació (TIDE-UPF) del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC-UPF) de la Universitat Pompeu Fabra. Té formació en Enginyeria de Telecomunicacions i treballa des del 2006 amb la UPF en la gestió, explotació i difusió dels resultats de la recerca en TICs en diversos dominis d'aplicació. El seu interès per l'impacte social del progrés tecnològic l'ha portat a investigar l'impacte de la tecnologia en l'educació, amb un enfocament especial en la inclusió digital de comunitats vulnerables, la diversitat i l'educació comunitària. A més, treballa amb els estudiants d'enginyeria de la UPF per desenvolupar habilitats de pensament crític en relació amb aspectes com l'equitat, la transparència i la multiculturalitat en el desenvolupament i ús tecnològic.

Davinia Hernández-Leo és catedràtica del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF, cap del grup de Tecnologies Interactives i Distribuïdes per a l'Educació (TIDE) i Comissionada de Recerca en Innovació Educativa de la UPF. Ha publicat nombroses publicacions i ha rebut diversos premis, inclosos premis a millor articles en conferències i un premi europeu a l'excel·lència en l'àmbit de la tecnologia CSCL (Computer-Supported Collaborative Learning). També ha rebut el reconeixement ICREA Acadèmia de la Generalitat de Catalunya l'any 2019 i un premi de docència Vicens Vives. Davinia ha estat vicepresidenta de l'Associació Europea per a l'Aprenentatge millorat per la Tecnologia (EATEL), editora associada de la IEEE Transactions of Learning Technologies, i actualment és membre electe del Comitè CSCL dins de la International Society of the Learning Sciences.

Inscriu-te en aquest enllaç.