Vés enrere Noves oportunitats de mobilitat internacional amb Erasmus+

Noves oportunitats de mobilitat internacional amb Erasmus+

Aquest desembre 2020 el Servei de Relacions Internacionals impulsa la 5a convocatòria d’ajuts  Erasmus+ de mobilitat internacional 2020-2023, destinada principalment a docents i estudiants de postgrau.

28.12.2020

Gràcies a l’èxit obtingut en les propostes presentades a iniciativa dels departaments de la UPF, la UPF quadriplica el finançament Erasmus+ obtingut per a mobilitat fora d’Europa i enguany  s’ofereixen  més ajuts (71) i s’amplia l’abast geogràfic, amb col·laboracions amb universitats del Mediterrani, Àfrica i Àsia-Pacífic.

Així,  l’actual convocatòria a la UPF fa possible la mobilitat amb una selecció d’universitats a Austràlia, Etiòpia, Filipines, Israel, Kenya, Líban, Palestina, Tunísia i Xina. Cal afegir-hi els països on  la UPF treballa conjuntament amb l’Aliança 4 Universitats: Botswana, Índia, Indonèsia, Iran, Malàisia, Namíbia, Rússia, Sud-Àfrica, Tailàndia i Vietnam, amb més de 90 ajuts als que pot optar la nostra comunitat universitària. En total, 19 països amb qui aprofundir col·laboracions acadèmiques.

Des del llançament de la primera convocatòria Erasmus+ internacional, UPF ha pogut atorgar un total de 173 beques Erasmus+ Internacional, amb aprofitament per part de tots els departaments, despuntant Humanitats, Ciències Polítiques, Dret, ETIC i Economia i Empresa. Es demostra, doncs, que aquesta és una via particularment òptima per a l’establiment de col·laboracions internacionals en l’àmbit de les Ciències Socials, complementant així les oportunitats que es puguin generar a través de projectes de recerca i essent-ne en alguns casos la llavor.

Haneen Dwaid, doctoranda de la Universitat Americana de Beirut.
Estada al departament de Ciències de Salut i de la Vida de la UPF (2 i 3 trimestres 2021)
gràcies a la beca de mobilitat Erasmus+
.

Amalia Zahra professora de BINUS, Indonesia, i els  members of Music Technology Group de la UPF
Estada al DTIC, (novembre 2022) gràcies a la beca de mobilitat Erasmus+

Després d’un any que ha condicionat fortament la mobilitat internacional prevista, continua viu l’interès i els projectes de col·laboració amb les universitats sòcies fora d’Europa.

D’una banda, s’estan reconduint i posposant les visites i estades. En breu i de cara a gener 2021 començarem a rebre alguns doctorands i a la primavera s’espera la visita de professorat de Kènia i Somàlia a la Global Week organitzada pel departament d’Humanitats, entre d’altres.

D’altra banda, la convocatòria que ara es publica té un horitzó fins al 2023 i ha de permetre reprendre gradualment la mobilitat internacional de caire acadèmic.