Vés enrere Monton Subias, Sandra

MONTON SUBIAS, SANDRA

SANDRA MONTON SUBIAS
Departament d'Humanitats - Institut Universitari d'Història Jaume Vicens Vives
CGyM. Colonialismo, Género y Materialidades (Colonialism, Gender and Materialities)
Professora d'Investigació ICREA

Sandra Montón Subías és una arqueòlega amb un profund interès en l'arqueologia social i teòrica. Està compromesa amb una arqueologia feminista i amb la comprensió del Gènere i les Activitats de Manteniment, tant en el passat com en el present. Des d'octubre del 2011, les seves àrees d'investigació també han comprès l'Arqueologia Moderna del Colonialisme Español i la Primera Globalización (centrada tradicionalment en l'arqueologia en el Mediterrani de l'Edat de Bronze). Actualment, Sandra és professora d'investigació en el projecte Cultura Material, Colonialisme i Gènere al Pacífic. Una aproximació des de l'Arqueologia Històrica, i codirectadora del projecte Aberigua. Arqueologia del Contacte Cultural i Colonialisme Ibèric a Guam i les Illes Marianes (https://www.facebook.com/AberiguaProject/). Així mateix, coordina el grup d'investigació CGyM (Colonialisme, Gènere i Materialitats https://www.upf.edu/web/cgym) de la UPF.

També és codirectora de les excavacions dutes a terme en diferents ubicacions a l'illa de Guam i les Illes Mariannes (Pacífic occidental) des 2015. Aquestes excavacions i els anteriors projectes tenen l'objectiu d'entendre millors processos d'identitat, canvi i continuïtat que es relacionen amb la incorporació de les Illes Mariannes per part de la xarxa colonial de l'imperi espanyol, amb especial èmfasi en les conseqüències que les polítiques sexuals colonials tenien sobre les activitats de manteniment i en els cossos nadius.

Les seves publicacions recents inclouen Modern Colonialism, Eurocentrism and Historical Archaeology: Some Engendered Thoughts (European Journal of Archaeology 2017), Archaeologies of Early Modern Spanish Colonialism (Springer 2016), The Archaeology of Bronze Age Iberia (Routledge 2015), Field Archaeology from around the world: ideas and approaches (Springer 2015) and “Qué es esa cosa llamada arqueología histórica” (Complutum 26 (1), 2015)."

Academia.edu