Vés enrere Un grup de 28 estudiants de dret van fer un viatge de camp en el marc de l'assignatura Global History of Contemporary Law

16.03.2022

El dia 11 de març un grup de 28 estudiants de dret van fer un viatge de camp en el marc de l'assignatura Global History of Contemporary Law, impartida pel Professor Alfons Aragoneses. Van visitar Portbou per conèixer el Memorial de Walter Benjamin i llocs de memòria de l'exili, i el Memorial del camp de Ribesaltes al Rosselló. L'objectiu d'aquesta activitat és veure llocs de memòria d'episodis explicats a classe des del seu vessant jurídic i debatre sobre l'elaboració de relats sobre el passat. El camp de Ribesaltes, inaugurat l'any 2015, presenta la història d'aquest camp que va servir per internar refugiats espanyols, jueus francesos i, més tard, "harkis" d'Algèria. Aquest viatge és una experiència d'aprenentatge i d'innovació docent que ja s'havia realitzat en altres ocasions i que ara es reprèn un cop acabades les restriccions per la pandèmia. El viatge de camp va tenir el suport del pla CLIK 2021-2022.