Vés enrere La UPF va donar la benvinguda a prop de dos-cents estudiants de doctorat del curs 2023-2024

Es tracta del primer acte de benvinguda que organitza la Universitat adreçat a aquest col·lectiu, que inclou tant estudiants de doctorat de nou accés com de matriculats en cursos anteriors. L’acte va tenir lloc el 19 d’octubre al campus de la Ciutadella, amb parlaments de Laia de Nadal, rectora de la UPF, i David Comas, director de l’Escola de Doctorat.

24.10.2023

En el marc del pla de mesures per fomentar el benestar de la comunitat universitària, la Universitat Pompeu Fabra va organitzar el primer acte de benvinguda adreçat als estudiants de l’Escola de Doctorat, en què van prendre part prop de 200 persones, tant estudiants de nou accés com de matriculats en cursos anteriors, molts dels quals de procedència internacional.

Laia de Nadal: “La recerca és per a la UPF una de les nostres missions clau, i la recerca comença per joves com vosaltres”

David Comas en el seu parlament

L’acte va tenir lloc el 19 d’octubre, a les 19.00 hores, a la sala d’exposicions del campus de la Ciutadella, amb l’objectiu de compartir inquietuds i crear xarxa entre els nous doctorands i els doctorands més sèniors. Va incloure les intervencions de Laia de Nadal, rectora de la UPF, i David Comas, director de l’Escola de Doctorat de la Universitat, que van fer sengles parlaments en català i anglès.

Laia de Nadal va destacar que la pretensió de la Universitat era institucionalitzar aquesta festa d’acollida i marcar-la com a una data important dins el calendari anual: "La recerca és per a la UPF una de les nostres missions clau, i la recerca comença pels joves com vosaltres”.

Així mateix, la rectora va recordar als assistents que malgrat l’esforç que suposa iniciar una recerca, aprofundir i tornar-se expert en un determinat tema era una aventura apassionant: “Teniu el privilegi de fer-ho en una universitat petita i arrelada al seu entorn, una universitat que alhora està reconeguda internacionalment per l’excel·lència, la docència, la recerca i la transferència de coneixement”.

Prèviament al parlament de la rectora, David Comas va agrair la presència dels doctorands i doctorandes a la trobada, així com el compromís que havien adquirit amb la UPF: “Durant aquests anys de recerca tindreu el suport no només del vostre supervisor i del grup de recerca, sinó també dels coordinadors dels programes de doctorat i de l’Escola de Doctorat, així com dels vostres companys, amb els quals haureu d’interactuar, i aquest acte de benvinguda és una bona excusa per conèixer-vos”, va recalcar.

La benvinguda va tenir lloc a la sala d'exposicions del campus de la Ciutadella

Prop de 1.300 doctorands de 76 nacionalitats diferents, repartits en nou programes

Dels 1.277 estudiants de doctorat de la UPF matriculats el curs 2023-2024 de la UPF (amb dades de mitjans del mes d’octubre, ja que encara falta una trentena d’estudiants pendents de formalitzar la matrícula), 289 són de nou accés i 988 d’altres cursos.

Es estudiants estan repartits entre nou programes de doctorat: Biomedicina, Economia, Finances i Empresa, Ciències Polítiques i Socials, Comunicació, Dret, Història, Humanitats, Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, i Traducció i Ciències del Llenguatge.

Pel que fa als 289 estudiants de nou accés, gairebé hi ha una paritat total, ja que 145 són homes i 144 dones. El programa amb més estudiants de nou accés és el de Biomedicina, amb 97 persones, seguit a molta distància del de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, amb 46, i Comunicació, amb 29.

Per àmbits geogràfics, enguany han accedit a primer curs estudiants d’Amèrica del Nord, Llatinoamèrica, Àsia, Espanya la Unió Europea i altres països de fora de la UE. Si comptem tots els doctorands, la UPF té estudiants de 76 nacionalitats diferents.

> Galeria d'imatges de l'acte de benvinguda publicada a Flickr

Benvinguda a estudiants de Doctorat 2023-2024