Vés enrere El Consell de Govern de la UPF fixa les eleccions al càrrec de rector pels dies 17 al 20 de febrer

El màxim òrgan de direcció aprova l’informe del rector Oriol Amat amb el 93% del vots favorables i cap vot negatiu.

27.10.2022

El Consell de Govern de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) va acordar en la seva sessió d’ahir que les eleccions per a la renovació del rector de la institució es duran a terme entre els dies 17 i 20 de febrer. El calendari aprovat fixa que el període electoral començarà el dia 17 de gener amb la publicació del cens electoral. El termini de presentació de candidatures finalitzarà el 31 de gener i la campanya electoral es durà a terme entre els dies 7 i 16 de febrer, i l’endemà començarà el període de votació, que es podrà fer entre els dies 17 i 20. El mateix dia 20 es farà l’escrutini dels vots i el dia 27 de febrer es farà la proclamació definitiva del candidat o candidata guanyadora o proclamaran els dos candidats que passin a la segona volta, si s’escau.

El procediment de votació serà íntegrament electrònic, tal com ha passat en les anteriors eleccions. Els percentatges de ponderació de vot dels diferents col·legis electorals són els que estan fixats als Estatuts de la UPF, en el seu article 51.2.

Oriol Amat va recordar que un dels seus eixos de treball és “el retiment de comptes permanent de l’equip de govern” i va posar en valor la seva política de “distància zero” amb tota la comunitat per tal de conèixer de primera mà qualsevol situació, proposta de millora o problemàtica que pugui sorgir"

El Consell de Govern també va aprovar, amb el 93% de vots favorables i cap vot negatiu, l’informe de gestió presentat pel rector Oriol Amat. El document validat ahir detalla les principals actuacions estratègiques que la UPF ha dut a terme durant el curs acadèmic 2021-2022 i que s’articulen al voltant de les línies d’actuació programàtiques del rector: recerca, transferència, aprenentatge, compromís social i sostenibilitat, interacció amb la societat, projecte integrador i innovació oberta en organització i gestió. A més, l’informe recull també les actuacions dutes a terme en àmbits concrets, com són la internacionalització, les infraestructures, la cultura, l’organització, el finançament, les relacions institucionals o l’impacte que ha tingut la salut mental i la covid en la comunitat universitària.

Durant la seva presentació, el rector va agrair “la feina i la col·laboració de tota la comunitat universitària per fer possible l’assoliment dels principals objectius”. Oriol Amat també va recordar que un dels seus eixos de treball és “el retiment de comptes permanent de l’equip de govern” i va posar en valor la seva política de “distància zero” amb tota la comunitat per tal de conèixer de primera mà qualsevol situació, proposta de millora o problemàtica que pugui sorgir.

Entre les fites assolides, el rector va posar en valor la creació del projecte UPF Knowledge, l’impuls de les càtedres d’empresa, les assignatures d’emprenedoria i la creació d’un vicerectorat específic d’aquest àmbit. Oriol Amat també va destacar, en referència a la docència i l’aprenentatge, que la l’equip de govern ha impulsat el pla pilot EDvolució, amb un total de 88 assignatures ja incloses dins del projecte, o la creació del Laboratori d’Aprenentatge. Encara en relació a la docència, l’informe destaca la creació de la Comissionada en Política Lingüística per enfortir la presència del català en tots els aspectes de la vida universitària.

En l’àmbit de la recerca destaca l’èxit del programa Horizon Europe com a conseqüència del lideratge en política científica de la UPF durant els darrers anys, l’impuls definitiu del projecte del Mercat del Peix (del qual properament es posarà la primera pedra) o la participació molt activa en la xarxa de recerca de The Guild. L’equip de govern també ha posat l’accent aquest darrer any en el compromís social i la sostenibilitat, amb l’aposta pel projecte transversal de Benestar Planetari i la recerca vinculada a aquests principis.

Finalment, en relació a la internacionalització, el rector va destacar que la UPF serà la universitat coordinadora del nou projecte Eutopia More, la creació del Consell Assessor Internacional o la participació en l’organització de la cimera THE European Universities Summit. Encara en relació a l’àmbit internacional i de percepció, la UPF ha mantingut bones posicions en els diversos rànquings de referència, com són el rànquing de Shanghai, el QS o el Times Higher Education.

Per a més informació

Notícia publicada per: