Vés enrere El projecte "Microcosmos BCN" de l'investigador Ricard Solé rep una subvenció de l’Ajuntament i la Fundació ”la Caixa”

MICROCOSMOS BCN és un dels catorze projectes guanyadors de la convocatòria de subvencions 2023, fruit d’un conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Barcelona i "la Caixa" dins del pla BCN Ciència. El projecte conformarà una eina de recerca per explorar diferents escenaris d’escalfament global i bioremediació en sòls urbans, per tal de fer més resilients els ecosistemes locals al canvi climàtic. També aportarà una nova instal·lació experimental i de divulgació científica al Museu de Ciències Naturals, dins de la iniciativa de la Ciutadella del Coneixement.

11.01.2024

L’Ajuntament de Barcelona i la Fundació ”la Caixa” han presentat avui els projectes de recerca i innovació que rebran les subvencions de la convocatòria 2023, dotada de 2M€ per repartir entre tots els premiats.

Entre els projectes guardonats, hi ha el projecte "Microcosmos BCN", atorgat a la Universitat Pompeu Fabra (UPF) que liderarà el professor de la UPF i investigador ICREA que lidera el grup de Sistemes Complexos de l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE:CSIC-UPF), Ricard Solé, i que comptarà amb la col·laboració de la Universidad de Alicante i el Museu de Ciències Naturals de Barcelona..

Els catorze projectes subvencionats aporten solucions innovadores als reptes urbans plantejats: la salut comunitària i la sostenibilitat i el canvi climàtic. Els equips de recerca disposen de 18 mesos per desenvolupar els projectes.

L’acte de lliurament s’ha fet al Saló de Cròniques i hi ha assistit el tinent d’alcaldia d’Economia, Hisenda, Promoció Econòmica i Turisme, Jordi Valls, i el director de l’Àrea de Relacions amb Institucions d’Investigació i Salut de la Fundació ”la Caixa”, Ignasi López.

Foto de família dels representats dels projectes premiats al Saló de Cròniques de l'Ajuntament de Barcelona. Crèdit: Fundació La Caixa.

Microcosmos BCN: un projecte per a la millora de la biodiversitat del sòl de Barcelona

El projecte "Microcosmos BCN" conformarà una eina de recerca que permetrà explorar diferents escenaris d’escalfament global i bioremediació en sòls urbans, per tal de fer més resilients els ecosistemes locals al canvi climàtic. A més aportarà una nova instal·lació experimental i de divulgació científica al Museu de Ciències Naturals, dins de la iniciativa de la Ciutadella del Coneixement.

03. Salut i benestar
11. Ciutats i comunitats sostenibles