Vés enrere Investigadors del Grup CINEMA participen a les jornades "Cinema e deporte. Clase, xénero e cuestión nacional" a la USC

29.09.2023

Investigadors del Grup CINEMA del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra han participat a les jornades Cinema e deporte. Clase, xénero e cuestión nacional, celebrades els dies 14 i 15 de setembre del 2023 a la Universidade de Santiago de Compostela, i co-organitzades pel Grupo de Estudos Audiovisuais de la mateixa universitat i el projecte de recerca FUCAV (Fútbol y cultura visual en el franquismo).

La professora emèrita de Comunicació Audiovisual de la USC i coordinadora del GEA, Margarita Ledo Andión, va ser l'encarregada d'obrir la trobada el dijous 14 a les 10 hores, i va donar pas a dues jornades de conferències, debats i projeccions en les quals van participar el catedràtic de Comunicació Audiovisual, José Luis Castro de Pau i la professora i investigadora María Soliña Barreiro, també de la USC. En representació de la Universitat Pompeu Fabra van participar Manuel Garin, Albert Elduque, Nuria Cancel·la i Laia Puig. A més a més, van intervenir el fotògraf i investigador Vito Vaquer i representants de l'editorial Meninho Va morir.

Amb finançament de la Xunta de Galicia i el MICINN - Agencia Estatal de Investigación, les jornades s'han centrat en els significants de gènere, classe social i identitat nacional vinculats a l'imaginari esportiu, amb especial atenció als lligams entre futbol i estructures de poder a Espanya. A més de les ponències acadèmiques i un workshop focalitzat en fragments del NO-DO, es van realitzar diversos actes de transferència, com les col·laboracions amb l'Archivo Fotográfico Pacheco o l'editorial en llengua gallega Meninho Morreu. En el Cineclube de Compostela, Ariadna Cordal, membre del grup CINEMA de la Universitat Pompeu Fabra, va presentar la pel·lícula Juguetes rotos (Manuel Summers, 1966) juntament amb el col·lectiu Memoria e Cinema, obrint debats públics.