Vés enrere 01/12/23: Jornada MUMOVEP “Aby Warburg: un pensament viu”

01/12/23: Jornada MUMOVEP “Aby Warburg: un pensament viu”

27.11.2023

En aquesta trobada, organitzada pel projecte MuMOVEP del Grup CINEMA, s'abordarà la complexitat del pensament d'Aby Warburg a través d'un diàleg sobre la rellevància, el valor i el llegat de la proposta metodològica de Warburg. L'anàlisi es durà a terme dins d'un marc interpretatiu que posa en relació idees de diversos autors, incloent a Gertrud Bing, Salvatore Settis i Kurt Foster, entre altres. Així, l'Atles Mnemosyne de Warburg, serà el motor per a reflexionar sobre l'enfocament metodològic que proposa el projecte MuMOVEP en l'estudi dels motius visuals de l'esfera pública, i una exploració dels potencials del muntatge i les interconnexions de grans col·leccions d'imatges per a comprendre el rol crucial que té allò visual en la producció, la crítica i la transformació del present.

Programa:

• 16:00 - 17:00

Aby Warburg y el pensamiento vivo

gCAL ICS

Conversa entre Victoria Cirlot i Ada Naval arran d'Aby Warburg y el pensamiento vivo.

• 17:00 - 18:00

Atles de motius visuals a l'esfera pública: muntatges, intervals i mutacions

gCAL ICS

Exposició de l'Atles de feina generat en el marc del projecte MuMOVEP a càrrec de Félix Maisel, Carolina Sourdis i Anna Mundet Molas.

La sessió es convalida com a hores d'activitats formatives per als estudiants del programa de Doctorat en Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra. Els assistents rebran certificat d'assistència.