Alois M. Haas, doctor honoris causa per la UPF (01.12.09)

01.12.2009

Sota la presidència del rector de la UPF, Josep Joan Moreso, avui 1 de desembre s'ha celebrat a l'auditori del campus de la Ciutadella la cerimònia acadèmica d'investidura com a doctor honoris causa per la UPF d'Alois M. Haas, professor emèrit de la Universitat de Zuric i un acadèmic de reconegut prestigi internacional en l'estudi de la teologia, la història de les religions i la mística.

Galeria de fotografies

La investidura del professor Haas com a doctor honoris causa ha estat proposada per l'Institut Universitari de Cultura i està avalada pel Departament i la Facultat d'Humanitats. La professora del Departament d'Humanitats Victòria Cirlot ha estat la padrina. L'obertura de l'acte ha anat a càrrec del rector. Tot seguit, s'ha procedit a la lectura de l'acord de concessió del doctorat honoris causa pres pel Consell de Govern qui reconeix a Haas per "la seva remarcable trajectòria acadèmica a nivell internacional en l'àmbit de la teologia i la història de les religions i de la mística, i el mèrit social i cultural extraordinari que ha suposat la donació a la UPF de la seva biblioteca particular, formada per uns 40.000 volums de gran valor bibliogràfic ". Seguidament, el professor del Departament d'Humanitats Amador Vega ha realitzat l'elogi al doctorand i el rector li ha imposat la medalla que l'acredita com a doctor honoris causa per la UPF. Alois M. Haas, ja doctor, ha llegit el discurs d'acceptació. Eduardo Moga ha estat l'encarregat de llegir el poema "La noche oscura", de Sant Joan de la Creu, poc abans que s'interpretés l'obra "L'amic és meu", de Johann Sebastian Bach.

Entre el 1r i el 10 de desembre de 2009, la Universitat Pompeu Fabra organitza l'exposició bibliogràfica Alois M. Haas, doctor honoris causa, que reedita i actualitza l'exposició organitzada el 2003, i que homenatja el professor Haas, catedràtic emèrit de la Universitat de Zuric, que el 2001 va donar c. 40.000 volums a la UPF.

Consulta l'exposició bibliogràfica virtual