L'escala de l'enteniment, d'Alfonso Alzamora (30.03.16)

30.03.2016

El 30 de març de 2016, l'Associació d'Amics de la Biblioteca Haas i el Grup de Recerca Haas participen en l'acte d'inauguració de l'escultura anomenada L'escala de l'enteniment, de l'artista Alfonso Alzamora, al campus de la Ciutadella de la UPF. El professor Amador Vega, catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts, investigador principal del Grup i president de l'Associació, és també el Comissari de l'Any Llull a la UPF.

L'escultura, fruit d'una donació de la Fundació Vila Casas, és obra de l'artista Alfonso Alzamora, i ha quedat instal·lada de manera permanent al campus de la Ciutadella, davant del nou edifici de la Fundació Pasqual Maragall.

L'any Llull

Aquesta és la primera de les activitats organitzades per la UPF en el marc de l'Any Llull, que tenen com a nucli temàtic l’impacte i la fascinació que ha causat el pensador en el món artístic, i on la música, la dansa i les arts plàstiques hi tindran protagonisme. La voluntat de la Universitat és fer una contribució acadèmica i mediàtica a la commemoració del 700 aniversari de la mort de Ramon Llull (1232-1316), filòsof, poeta i visionari, un referent del diàleg interreligiós i intercultural i de la informàtica moderna.

En commemoració del 700 anys de la mort de Ramon Llull (Mallorca 1232-1316), la Universitat Pompeu Fabra se suma a les celebracions de l'Any Llull, promogut per la Generalitat de Catalunya, l'Institut Ramon Llull i el Govern de les Illes Balears, amb un conjunt d'activitats.

El nucli temàtic de les activitats gira a l'entorn de l'impacte de la figura i obra de Ramon Llull en el món de les arts -especialment les arts plàstiques, la música i la dansa- en l'època contemporània. Les activitats presentades volen, d'una banda, donar a conèixer la vida i obra d'aquest singular personatge, un referent ineludible del diàleg interreligiós i intercultural amb un model de pensament que, per a molts, representa un clar precedent del llenguatge informàtic. D'altra banda, amb aquestes activitats la UPF també vol contribuir a visualitzar l'impacte i la fascinació que ha generat la figura de Llull en nombrosos artistes contemporanis.