Vés enrere Persones amb contractes: Margarita Salas i Maria Zambrano

Persones amb contractes: Margarita Salas i Maria Zambrano

Missatge d'interès per a les persones amb contractes: Margarita Salas i Maria Zambrano.

25.04.2023

Com sabeu, fa mesos que CCOO van presentar un conflicte col·lectiu perquè les persones contractades amb ajudes Margarita Salas o María Zambrano cobressin la totalitat de l'ajut, sense el descompte de la quota patronal que fan les universitats.

Malauradament, i a diferència d'altres Tribunals Superiors de Justícia, el de Catalunya en lloc d'emetre una sentència favorable, es va declarar incompetent i va indicar que la reclamació l'havien de presentar en els Jutjats del contenciós-administratiu i contra les convocatòries que publiquen les universitats cada any.

Recentment, CCOO hem presentat una denúncia en Inspecció de Treball i Seguretat Social. Inspecció encara l'ha de resoldre, però en el cas que la resolució fos favorable solament suposarà les cotitzacions de les diferències salarials. Perquè les persones les cobrin han de reclamar-les individualment. A més, heu de tenir en compte que únicament es poden reclamar les diferències salarials generades en l'últim any, i que difícilment Inspecció resoldrà que la denúncia de CCOO paralitza els terminis de prescripció (tot i que Inspecció de València així ho va resoldre)

Així que davant la incertesa, i per tal d'evitar perdre les diferències salarials generades en l'últim any, us aconsellem que presenteu una reclamació al rectorat de la universitat.

Si el necessiteu, us proporcionarem un model de reclamació segon el vostre contracte sigui Margarita Salas o Maria Zambrano.

Només cal que ens ho demaneu a través de la nostra adreça electrònica indicant només si teniu contracta Zambrano o Salas.

Acompanyarem a l'imprès una explicació sobre els terminis i el procediment a seguir.

Si cal posterior demanda al jutjat Social us explicarem les opcions i terminis per presentar-la. Aquesta demanda haurà de ser a través d’advocat/da.

Tel: +34 93 542 25 50 / + 34 679 906 281
Ramon Trias Fargas, 25-27