Vés enrere La Generalitat confirma que el RD-L 10/2020 no és d'aplicació a les Universitats

La funció de les organitzacions sindicals no és ser lleials a les institucions, sinó a les persones treballadores que presten els seus serveis per a les institucions.
31.03.2020

Davant la mostra d’intencions del Govern de la Universitat de tancament, una setmana abans de fer-se’n efectiva segons la seva voluntat, i les comunicacions d’alguns dels comandaments al seu personal que aquesta es produiria, CCOO vam denunciar mitjançant el comunicat emès ahir l’ús fraudulent del RDL 10/2020.

Tot i que semblava més que evident que les universitats no es veien afectades pel RD-L 10/2020, avui mateix la Generalitat ha descartat que sigui d’aplicació a qualsevol administració pública, la UPF volia fer-lo servir d’una manera irregular i precipitada, per la qual cosa ens vam veure obligats a reaccionar a través del comunicat. Ens reafirmem: això és lleialtat a les persones.

I també ens reafirmem: la UPF no va demostrar una clara intenció d’enviar-nos a casa a protegir-nos, a nosaltres i als nostres, de la pandèmia. Així ho demostra les peticions de les seccions sindicals de CCOO i de UGT i el Comitè d'Empresa del PAS Laboral de la UPF, de divendres 13 març, de procedir al tancament total. L’Estat d’alarma es declara el dia desprès, per tant la UPF només va complir amb el RD 463/2020, de 14 de març.

I ens tornem a reafirmar: tenim la mà estesa al Govern de la UPF per a trobar les millors solucions als problemes que tenim i que vindran, de dialogar i pactar. Però no podem deixar de complir les nostres funcions com a organització sindical.

Tel: +34 93 542 25 50 / + 34 679 906 281
Ramon Trias Fargas, 25-27